Badanie: Rośnie popularność zakupów internetowych w mniejszych miastach

Autor: ARC Rynek i Opinia 29 marca 2017 09:48

Z okazji swojego 25-lecia instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie wśród konsumentów dotyczące trendów, za jakimi zamierzają podążać w najbliższym czasie. Spośród kilkudziesięciu trendów wyłoniło się 25 zachowań z największą dynamiką wzrostu lub spadku (antytrendy).

Główne wnioski z badania:
Antysystemowość - w zestawieniu najważniejszych trendów przejawia się chęć działania poza systemem, a jednocześnie na rzecz indywidualnego człowieka. Do takich trendów z pewnością należy crowdfunding, czyli finansowanie społeczne, wsparcie małych rzemieślników, korzystanie z usług osób prywatnych, przekazywanie pieniędzy na cele charytatywne.

Technologiczność - konsumenci wskazali na kilka zachowań związanych z rozwojem technologii, związanych przede wszystkim z coraz szerszymi funkcjami smartfonów i tabletów w połączeniu z rozwijającym się rynkiem aplikacji.

Młodsi respondenci (pokolenie Y i X) chętniej są gotowi zmienić swoje przyzwyczajenia niż osoby po 57 roku życia.

Pokolenie 57+ w największym stopniu jest zainteresowanie rezygnacją z jedzenia mięsa - obecnie aż 94% respondentów z tego pokolenia je mięso, a aż 25% chce z mięsa zrezygnować - na tym przykładzie wyraźnie widać, że osoby starsze są skłonne zmienić swoje zachowania, jeśli to pozytywnie wpłynie na ich zdrowie.

Wyniki dla wszystkich grup wiekowych pokazują, że największy potencjał mają te zachowania, które obecnie nie są jeszcze bardzo popularne. Tam, gdzie dane zachowanie jest realizowane przez połowę respondentów i więcej, nie ma już dużego potencjału na rozwój.

Kobiety są niemal dwukrotnie częściej zainteresowane rezygnacją z jedzenia mięsa niż mężczyźni mimo iż obydwie grupy deklarują jego spożywanie obecnie na zbliżonym poziomie (blisko 90%)
Mężczyźni częściej wskazują na zainteresowanie kupowaniem żywności ekologicznej oraz produktów, których produkcja nie szkodzi środowisku naturalnemu – wynika z to z faktu, że kobiety już teraz częściej prezentują takie zachowania, a mężczyźni je niejako naśladują. Co ciekawe te trendy zdają się nie pogłębiać, szczególnie wśród mieszkańców największych miast.
Również deklaracje mieszkańców najmniejszych miast potwierdzają to zjawisko (wzrost na poziomie 5%, podczas gdy wśród mieszkańców średnich miast jest to wzrost na poziomie 14%). Może to wynikać ze stosunkowo wysokiego poziomu tego zachowania wśród mieszkańców dużych miast i być może braku takiej potrzeby wśród osób z mniejszych miejscowości.

Mieszkańcy średniej wielkości miast (50 tys. - 200 tys. mieszkańców) zamierzają w największym stopniu wydawać więcej na swoje zakupy w sklepach internetowych - wzrost na poziomie 22%, podczas gdy w innych przypadkach jest to wzrost zaledwie o kilka procent.

Co ciekawe, wśród mieszkańców największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) najbardziej widoczne są antytrendy: zmniejszenie zainteresowania korzystaniem z mediów społecznościowych (deklarowany spadek zainteresowania o 18%, podczas gdy średni spadek wynosi 9%) oraz deklarowany spadek zainteresowania jedzeniem na mieście (minus 27%, podczas gdy średni spadek wynosi minus 20%).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.