Badanie: Rośnie popularność zakupów internetowych w mniejszych miastach

Autor: ARC Rynek i Opinia 29 marca 2017 09:48

Z okazji swojego 25-lecia instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie wśród konsumentów dotyczące trendów, za jakimi zamierzają podążać w najbliższym czasie. Spośród kilkudziesięciu trendów wyłoniło się 25 zachowań z największą dynamiką wzrostu lub spadku (antytrendy).

Główne wnioski z badania:
Antysystemowość - w zestawieniu najważniejszych trendów przejawia się chęć działania poza systemem, a jednocześnie na rzecz indywidualnego człowieka. Do takich trendów z pewnością należy crowdfunding, czyli finansowanie społeczne, wsparcie małych rzemieślników, korzystanie z usług osób prywatnych, przekazywanie pieniędzy na cele charytatywne.

Technologiczność - konsumenci wskazali na kilka zachowań związanych z rozwojem technologii, związanych przede wszystkim z coraz szerszymi funkcjami smartfonów i tabletów w połączeniu z rozwijającym się rynkiem aplikacji.

Młodsi respondenci (pokolenie Y i X) chętniej są gotowi zmienić swoje przyzwyczajenia niż osoby po 57 roku życia.

Pokolenie 57+ w największym stopniu jest zainteresowanie rezygnacją z jedzenia mięsa - obecnie aż 94% respondentów z tego pokolenia je mięso, a aż 25% chce z mięsa zrezygnować - na tym przykładzie wyraźnie widać, że osoby starsze są skłonne zmienić swoje zachowania, jeśli to pozytywnie wpłynie na ich zdrowie.

Wyniki dla wszystkich grup wiekowych pokazują, że największy potencjał mają te zachowania, które obecnie nie są jeszcze bardzo popularne. Tam, gdzie dane zachowanie jest realizowane przez połowę respondentów i więcej, nie ma już dużego potencjału na rozwój.

Kobiety są niemal dwukrotnie częściej zainteresowane rezygnacją z jedzenia mięsa niż mężczyźni mimo iż obydwie grupy deklarują jego spożywanie obecnie na zbliżonym poziomie (blisko 90%)
Mężczyźni częściej wskazują na zainteresowanie kupowaniem żywności ekologicznej oraz produktów, których produkcja nie szkodzi środowisku naturalnemu – wynika z to z faktu, że kobiety już teraz częściej prezentują takie zachowania, a mężczyźni je niejako naśladują. Co ciekawe te trendy zdają się nie pogłębiać, szczególnie wśród mieszkańców największych miast.
Również deklaracje mieszkańców najmniejszych miast potwierdzają to zjawisko (wzrost na poziomie 5%, podczas gdy wśród mieszkańców średnich miast jest to wzrost na poziomie 14%). Może to wynikać ze stosunkowo wysokiego poziomu tego zachowania wśród mieszkańców dużych miast i być może braku takiej potrzeby wśród osób z mniejszych miejscowości.

Mieszkańcy średniej wielkości miast (50 tys. - 200 tys. mieszkańców) zamierzają w największym stopniu wydawać więcej na swoje zakupy w sklepach internetowych - wzrost na poziomie 22%, podczas gdy w innych przypadkach jest to wzrost zaledwie o kilka procent.

Co ciekawe, wśród mieszkańców największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) najbardziej widoczne są antytrendy: zmniejszenie zainteresowania korzystaniem z mediów społecznościowych (deklarowany spadek zainteresowania o 18%, podczas gdy średni spadek wynosi 9%) oraz deklarowany spadek zainteresowania jedzeniem na mieście (minus 27%, podczas gdy średni spadek wynosi minus 20%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane