Badanie: Siedmiu na dziesięciu detalistów zainwestuje w Internet Rzeczy

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2017 11:25

Niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży retail jest gotowe na przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia Internetu Rzeczy, a 65 proc. planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu - wynika z badania firmy Zebra Technologies Corporation „2017 Retail Vision Study”.

Według badania do 2021 r. niemal 80 proc. detalistów będzie w stanie personalizować wizyty w sklepie, ponieważ większość z nich będzie wiedziała, kiedy konkretny klient jest w placówce. Posłużą do tego takie technologie, jak mikrolokalizowanie, które pozwalają sprzedawcom detalicznym rejestrować więcej danych i bardziej dokładne informacje o zachowaniu klientów.
Detaliści starają się zapewnić klientom jednolite wrażenia zakupowe – 78 proc. podaje, że integracja handlu elektronicznego z zakupami w sklepie ma duże lub kluczowe znaczenie.
W celu skrócenia kolejki przy kasach, sprzedawcy detaliczni planują zainwestować w urządzenia mobilne umożliwiające samodzielne skanowanie, kioski i tablety, które zapewnią dodatkowe opcje płacenia za zakupy. 87 proc. detalistów wdroży do 2021 roku mobilne urządzenia kasowe (MPOS), co pozwoli im przyjmować płatności kartami kredytowymi lub debetowymi w dowolnym miejscu sklepu.
73 proc. respondentów twierdzi, że zarządzanie dużymi zbiorami danych (Big Data) ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Do 2021 r. co najmniej 75 proc. detalistów planuje inwestycję w analitykę predykcyjną oraz analitykę oprogramowania, żeby zapobiegać stratom oraz zapewnić optymalizację cen, a także kamery i analitykę wideo do celów operacyjnych i zwiększania jakości obsługi klienta.
57 proc. respondentów uważa, że technologie automatyzacji ukształtują branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach jak pakowanie i wysyłka zamówień, śledzenie zapasów, sprawdzanie poziomu zapasów w sklepie i asystowanie klientom w szukaniu towarów.

- Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom. Badanie „2017 Retail Vision Study” pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody. Zebra chce pomóc detalistom w rozwoju i mierzeniu się z wyzwaniami w tym zmieniającym się krajobrazie poprzez dostarczanie produktów i rozwiązań, które umożliwiają realizację skutecznej strategii wszechkanałowej z lepszym wglądem w działalność sklepu, personel, zapasy i dostawy - komentuje Peter Friedel, Director Retail DACH and East, Zebra Technologies

W badaniu wzięło udział niemal 1700 osób decyzyjnych z branży retail z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Europy oraz Bliskiego Wschodu. Respondenci reprezentowali szeroką gamę segmentów handlu detalicznego, w tym sklepy specjalistyczne, domy towarowe, sklepy odzieżowe, supermarkety, sklepy z elektroniką, sklepy remontowo-budowlane oraz apteki. Badanie zostało przeprowadzone w 2016 r. w formie wywiadu online przez partnerów badania – firmy Research Now i Qualtrics.

               

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.