Badanie: Sklepy z Mazowsza, Małopolski i Śląska odpowiadają za połowę sprzedaży w polskim internecie

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2017 12:23

Mimo że internet daje możliwość prowadzenia działalności gospodarczej z dowolnego miejsca w kraju i na świecie - polscy sprzedawcy internetowi nie są równomiernie rozlokowani na mapie Polski. Z danych platformy Shoper wynika, że w mazowieckim, małopolskim i śląskim założono ponad 55 proc. wszystkich sklepów internetowych.

Shoper przeanalizował dane z ostatnich 10 miesięcy dla ponad 10 tys. e-sklepów korzystających z platformy Shoper. Sklepy z mazowieckiego, małopolskiego i śląskiego odpowiadają aż za połowę sprzedaży w polskim internecie. Znaczy to, że pozostałe 13 łącznie generuje sprzedaż na poziomie tych trzech województw. Wśród goniących wielką trójkę wyróżniają się: wielkopolskie - ze sprzedażą wielkości prawie 10% - oraz dolnośląskie i kujawsko-pomorskie - po około 9 proc. każde. W efekcie, ponad 3/4 polskiego e-handlu koncentruje się w zaledwie 6 województwach.

Najmniej e-sklepów (nieco ponad 1 proc.) zlokalizowanych jest w województwie świętokrzyskim. Sklepy tam założone odnotowują też najniższą sprzedaż w Polsce, ich udział w całości e-sprzedaży w kraju wynosi niecałe 1 proc. Nieco lepiej radzą sobie sklepy w województwach opolskim i lubuskim.

- Sklepy założone w województwach o małej liczbie e-biznesów i niskiej średniej liczbie transakcji, nie są jednak wcale skazane na porażkę. Można podać szereg przykładów, które dzięki swojej specjalizacji produktowej lub innym wyróżniającym je cechom, potrafiły się świetnie rozwinąć. Ostatecznie e-handel odbywa się poza granicami – nie tylko krajów, ale i miast, powiatów i gmin. Kluczowe dla sukcesu e-sklepu jest właściwa identyfikacja potrzeb swojej grupy docelowej i znalezienie niszy – komentuje Tomasz Tybon dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie Dreamcommerce.

Jedną z najpopularniejszych w Polsce kategorii e-sklepów jest odzież. Z danych Shoper wynika, że branża ta generuje najwięcej, bo aż około 20 proc. liczby wszystkich transakcji w polskim e-commerce. Na tle innych wyróżniają się też sklepy z kategorii "dom i ogród" oraz "zdrowie i uroda", które odpowiadają za nieco ponad 12 proc. sprzedaży ilościowej każda. Pod względem wartości sprzedaży prowadzą zaś sklepy z kategorii “dom i ogród” (prawie 20 proc.), “odzież” (prawie 15 proc.) oraz “elektronika użytkowa” (około 12 proc.).

Zazwyczaj województwa mazowieckie, małopolskie i śląskie, na które przypada aż 50% wartości sprzedaży, prowadzą jednocześnie pod względem liczby transakcji w poszczególnych branżach. Ciekawe są jednak różne "małe" zwycięstwa innych województw w poszczególnych kategoriach.

  • netpoint.systems 2017-07-07 11:04:57

    Nasycenie e-biznesami, sklepami internetowymi jest już tak duże że naprawdę ciężko większości zarobić na tym jakieś godziwe pieniądze, trzeba się nieźle nagimnastykować aby sklep internetowy generował dochód pozwalający na odejście od etatu ....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane