Badanie: Wzrasta zapotrzebowanie na opcję szybkiej dostawy

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2017 15:22

Same day delivery to wygodne rozwiązanie dla rynku e-commerce wychodzące naprzeciw aktualnym oczekiwaniom klientów.

Z raportu brytyjskiej firmy Stuart wynika, iż dla 39 proc. konsumentów wygoda zakupów jest nawet ważniejsza niż sama cena produktów. Tylko 1/4 kupujących online twierdzi, iż przy wyborze towarów i sklepu kieruje się tylko kwotą do zapłaty. Prawie 40 proc. klientów oczekuje możliwości zakupu z dostawą tego samego dnia, a prawie 3/4 z nich chętnie zapłaci więcej, jeśli zakupy trafia do ich drzwi jeszcze tego samego dnia. Zdaniem firmy PickPack właśnie same day delivery jest rozwiązaniem, które odpowiada na rosnące oczekiwania rynku.

– W branży oczywiście słychać głosy, iż dostawa w tym wariancie balansuje na granicy rentowności i ma wciąż niszowy charakter, natomiast na jej wprowadzenie mogą pozwolić sobie duzi gracze w celu podniesienia konkurencyjności. Jest to pogląd jak najbardziej mylny – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej PickPack.

Z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, wynika iż 38 proc. Polaków kupujących w sieci uważa, że długi okres oczekiwania na przesyłkę jest jednym z głównych problemów rodzimego e-handlu.

Z obserwacji firmy PickPack wynika, iż na rynku warszawskim wzrasta zapotrzebowanie na opcję szybkiej dostawy, głównie w przypadku usług dla segmentu upominkowego sektora e-commerce. Dostawa kwiatów tego samego dnia cieszy się w tym przypadku największą popularnością. Coraz więcej kwiaciarni przekonuje się do skuteczności wyspecjalizowanych firm kurierskich, co zwalnia je z konieczności ponoszenia kosztów dostawy we własnym zakresie.

– Same day delivery to często niestandardowe przesyłki, w przypadku których klienci oczekują najwyższej jakości i niezawodności usługi. Rozstrzał jest duży - z naszych usług w Warszawie korzystają już na przykład firmy przesyłające sprzęt medyczny czy catering – dodaje Michał Bąk.

Coraz częściej z rozwiązania korzystają także klienci indywidualni. Same day delivery daje możliwość przesłania chociażby zapominanych kluczy, telefonu, notatnika czy pilota od bramy garażowej do pracy, domu czy szkoły. Usługa jest realizowana w systemie „od drzwi do drzwi”. Czas dostarczenia limituje tylko i wyłącznie odległość pomiędzy nadawcą a odbiorcą. O rynkowym sukcesie usługi, zdaniem firmy PickPack, decydują dwa czynniki: dostawa dużo wcześniej niż tradycyjny kurier i wysoka jakość, której poziom jest bolączką branży kurierskiej.

– Usługa sprawdza się świetnie w dużych ośrodkach miejskich. Warszawa czy Trójmiasto to idealny rynek dla podmiotów specjalizujących się w dostawie tego samego dnia. Mimo to wiele lokalnych sklepów internetowych w tych miastach wciąż nie posiada w ofercie dostaw w modelu same day delivery. Usługa jest wciąż na Polskim rynku nowością. Odbiegamy tu nawet od wielu miast naszego regionu, albowiem w Pradze tego typu usługi są już przyjętym standardem – twierdzi Michał Bąk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane