Baltona: Wzrost przychodów ze sprzedaży wynikiem realizacji transakcji B2B

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2017 09:29

W okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2017 r. Baltona S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży ogółem w wysokości 190,1 mln zł, co oznacza wzrost w wartościach bezwzględnych o 15,5 mln zł, tj. o prawie 9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku detaliczna sprzedaż ogólnodostępna spadła o 17 proc., detaliczna sprzedaż wolnocłowa utrzymała się na niezmienionym poziomie, natomiast sprzedaż hurtowa i shipchandling wzrosła o 118 proc.

Wzrost przychodów ze sprzedaży był wynikiem realizacji planowanych transakcji B2B.
Wynik na działalności operacyjnej Grupy po I półroczu 2017 r. zamknął się stratą w wysokości 860 tys. zł – dla porównania zysk za analogiczny okres w roku poprzednim wyniósł 305 tys. zł. Jeśli chodzi o obszar kosztów największy spadek (w wartościach bezwzględnych) w porównywanych okresach dotyczył kosztów usług obcych i wyniósł 2,8 mln zł. Wzrosły natomiast koszty świadczeń pracowniczych o 470 tys. zł. tj. o 2%. 

Wartość sprzedanych towarów wzrosła o 17% przy 9% wzroście przychodów ze sprzedaży, co wpłynęło na ujemny wynik na działalności operacyjnej.
Wypracowany w I półroczu 2017 r. wynik na poziomie EBITDA (liczony jako wynik operacyjny skorygowany o amortyzację) wyniósł 2.665 tys. zł i był o 1.016 tys. zł gorszy niż ten sam wskaźnik w porównywalnym okresie kiedy to wynosił on 3.681 tys. zł.

Z kolei, wynik netto Grupy za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2017 roku zamknął się stratą w wysokości 713 tys. zł. Strata netto za analogiczny okres w roku 2016 wyniosła 2.286 tys. zł. Na poprawę wyniku finansowego netto wpłynął wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wahania kursów walut skutkujące dodatnimi różnicami kursowymi netto na poziomie 873 tys. zł.

Działalność Grupy Baltona charakteryzuje się sezonowością popytu, rentowności i sprzedaży. Wynika to ze specyfiki branży lotniczej i związanej z tym sezonowości ruchu lotniczego. Grupa Baltona odnotowuje najniższą sprzedaż w okresie od listopada do kwietnia, a najwyższą w okresie od maja do października. W rezultacie przychody ze sprzedaży osiągane w I półroczu są z reguły niższe.
Zjawisko sezonowości ma wpływ na marże i wyniki finansowe realizowane w poszczególnych miesiącach i kwartałach oraz wpływa na zróżnicowane zapotrzebowanie Grupy na kapitał obrotowy.

Baltona prowadzi siedem sklepów w Polsce oraz siedem placówek za granicą.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.