PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 13:46

Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc. fot. bdskep.pl

Wyprzedaże, święta, okres wakacyjny to nadal czas, który przyciąga e-konsumentów, ale różnice w porównaniu do pozostałych miesięcy nie są już tak duże, jak jeszcze niedawno, zwłaszcza jeśli chodzi o asortyment spożywczy.

- Jeszcze kilka lat temu widzieliśmy wyraźny skok sprzedaży pod koniec roku, czyli przed świętami. Nasi klienci zamawiali więcej i częściej, wybierając produkty, które przydadzą się w tym okresie, a szczególnie artykuły spożywcze. W listopadzie i grudniu udział sprzedaży tego asortymentu wzrastał nawet o ponad 80% w porównaniu do średniej innych miesięcy. Ostatnie dwa lata pokazują jednak wyraźne, postępujące wypłaszczenie tych wartości poprzez spowolnienie dynamiki wzrostu udziału kategorii do 40% w 2014 roku i praktycznie zanikowi w 2015. Dodatkowo pod koniec 2014 i przez pierwsze kilka miesięcy 2015 poziom sprzedaży spożywki był bardzo wyrównany. Analogiczna sytuacja miała miejsce na przełomie 2015 i 2016 roku. W tym przypadku możemy mówić już o trendzie, który prognozujemy będzie miał miejsce także w grudniu tego roku – mówi Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu bdsklep.pl.

Podobne zmiany są zauważalne także w przypadku chemii domowej. Święta nie są już kluczowym okresem sprzedaży tego asortymentu. Chemia stała się standardowym elementem zamówień. - Klienci kupują u nas chętnie wodę i napoje, które ilościowo stanowią około 15% produktów w koszykach naszych klientów - dodaje Jackiewicz.

Sklep obserwuje też wzrost zainteresowania e-konsumentów kategorią zdrowa żywność oraz artykułów spożywczych dla dzieci. Jeszcze w 2015 roku zdrowa żywność stanowiła zaledwie niecałe 2% koszyka. W bieżącym roku to blisko 9,5%. Porównując np. 2012 do 2013 roku było to odpowiednio blisko 2000% i ponad 6200% Choć w kolejnych okresach te liczby nie są tak spektakularne, to kategoria nadal rośnie. - Prawdziwy boom w zamówieniach jest widoczny  w pierwszych miesiącach nowego roku, co my odczytujemy jako czas realizacji noworocznych postanowień, wśród których bardzo często znajdziemy zmianę diety na zdrowszą - tłumaczy Jackiewicz.

Produkty dla dzieci zyskały udziały w koszyku bdsklep.pl – z niewiele ponad 2% przez ostatnie 4 lata do ponad 10% w tym roku. Patrząc na te dane klaruje się nowy obraz polskiego e-konsumenta – dojrzałego, świadomego, zwracającego uwagę na jakość, a także szerokość oferty. 

Bdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 000 produktów. Istnieje od 2006 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7749

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.