Beacony, social media, technologie mobilne - SPAR dostosowuje się do omnichannel

Autor: dlahandlu.pl 12 kwietnia 2017 15:18

Beacony, social media, technologie mobilne - SPAR dostosowuje się do omnichannel Fot. Spar

Wyzwaniem dla marek jest rosnący związek między zakupami online, a ich fizycznymi sklepami. Wbrew pesymistycznym prognozom sprzed kilku lat, zakupy online i "analogowe" nie zwalczają się wzajemnie. Coraz częściej ich ścisłe powiązanie ze sobą jest ważnym atutem dla kupujących. Tą drogą podąża m.in. austriacka sieć sklepów spożywczych SPAR.

Celem, który przed sobą postawiła sieć SPAR, było dostosowanie się do zmian na rynku m.in. poprzez wykorzystanie analizy predykcyjnej, technologii mobilnych i rozwiązań social media. Jednym z projektów wdrażanych przez SPAR w związku z tą strategią jest system elektronicznych cen produktów na półkach. Choć są trudne do odróżnienia od klasycznych drukowanych cen, można je zmieniać w czasie rzeczywistym za pomocą interaktywnej platformy. Sieć zainstalowała także w swoich wybranych sklepach tzw. beacony, które mogą być wykorzystywane np. do wysyłania dedykowanych informacji do wybranych konsumentów na urządzenia mobilne.

SPAR zdecydował się wykorzystać do analizy zebranych w ten sposób danych rozwiązanie SAP consumer Activity Repository. Jest ono oparte na platformie SAP HANA. Zapewnia większą transparentność sprzedaży, szybszą analizę  zasobów czy np. wyników w poszczególnych sklepach. Co ważne, dzięki narzędziom SAP firma zyskała możliwość analizy efektywności wszystkich kanałów sprzedaży oraz dobrze wyselekcjonowane informacje dotyczące różnych grup konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.