PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów

www.portalspozywczy.pl 23 lipca 2014 13:24

Bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów

Pierwszym zadaniem Dave'a Lewisa, eksperta od spraw brandingu, będzie zdefiniowanie tożsamości Tesco. Philip Clarke (poprzedni prezes) przyznał, że brand Tesco niesie za sobą pewien bagaż - nie kojarzy się ani z konkretną ceną, ani z konkretną jakością. Obawiamy się, że bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów na rzecz lepiej zdefiniowanych konkurentów - komentuje zmiany na stanowisku prezesa sieci Tesco Natalie Berg, analityk Planet Retail.

Zdaniem Berg, w nowej roli Dave'owi Lewisowi, który poprzednio pracował w Unileverze, bardzo przyda się bogate doświadczenie zdobyte w sektorze FMCG. Lewis w Unileverze był szefem działu produktów higieny osobistej.

- Choć sądzimy, że Clarke mocno przyczynił się do znaczącego progresu w odświeżaniu istniejących sklepów, fundamentalnym problemem pozostaje fakt, że klienci nie chcą już odbywać długich, cotygodniowych wypraw do oddalonych od nich, wielkich hipermarketów. Zmiana kierownictwa może wnieść do Tesco bardzo potrzebne świeże spojrzenie, jednak strukturalnych zmian w całym sektorze spożywczym nie da się już odwrócić. Lewis będzie musiał repozycjonować Tesco, aby zaadaptować sieć do otoczenia, które się zmieniło - ocenia Berg.

Przypomnijmy, w poniedziałek Tesco poinformowało, że 1 października 2014 r. prezesem sieci przestanie być Philip Clarke. Tym samym nie dokończy on wdrażania przygotowanej trzy lata temu strategii, która do tej pory przynosiła fatalne skutki finansowe. Rozpoczęty przez Clarke'a proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta. Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard.

Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój w Wielkiej Brytanii niemieckich sieci dyskontów Lidl i Aldi.

W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ktoś 2014-07-25 18:47:39

    Szkoda bardzo handlowych dyrektorów ... lata temu zmuszono ich do odejscia bo nie pasowali politycznie ...

  • klient 2014-07-24 12:28:02

    Brawo Panie Prezesie,

    potrzebne są zmiany, wymiana skostniałych ludzi , którzy zapomnieli o kliencie. Umieją wypełniać tylko tabelki,.Brak profesjonalnego ;marketingu, centrali zakupów, brak rozeznania rynku.Rozbita super firma w Polsce...i Europie.

  • lm 2014-07-23 19:36:00

    tesco myslę się chyba pogubio. . Bo wszystkiego się chwytało -cen ,jakości,obsługi, programów lojalnościowych ....Nie wyłonił się TEMAT mocny przewodni.KLIENCI SIĘ POGUBILI.Za mało pieniędzy poszło w analizę cen/gdzieś po drodze znikło-dużo-tanio/.Moje obserwacje dotyczą Zywca jak mógł taki Kaufland zagrozić takiemu kolosowi jestem oburzona .

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.