Bezobsługowy mobilny supermarket ruszył w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 27 czerwca 2017 13:00

Mobilny, w pełni autonomiczny supermarket otworzył swoje drzwi w Szanghaju, jednym z największych miast w Chinach. Pilotażowy koncept nazywa się Wheelys Moby Mart i jest otwarty 24 godziny na dobę.

Sklep oferuje kilka produktów do bezpośredniego spożycia, takich jak mleko, gotowe posiłki i lekarstwa. Jak to działa? Klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą ze sklepu. Wybrane towary skanują za pomocą smartfona, a koszty są odejmowane z konta bankowego, które jest zintegrowane z aplikacją. Część rzeczy można zamówić wcześniej i odebrać z supermarketu.

Mobilny supermarket jest również przyjazny dla środowiska: posiada własny zestaw paneli słonecznych oraz filtruje powietrze, co powinno skutkować niższym poziomem zanieczyszczenia.

Wheelys Moby Mart został opracowany przez Swedish Start-up Wheelys we współpracy z chińskim Uniwersytetem Technologicznym w Hefei. Celem projektu jest stworzenie samoobsługowej wersji sklepu, który może przyjść do klienta. Koszt jednego mobilnego sklepu to około 100 tys. dolarów. W przyszłym roku ma powstać kolejnych kilka modeli.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.