PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Biedronka dogoniła Lidl pod względem szerokości asortymentu

Autor: MondayNews.pl 21 marca 2016 09:19

Biedronka dogoniła Lidl pod względem szerokości asortymentu Od lutego do października Biedronka wprowadziła do sprzedaży ok. 1200 nowych produktów, fot. Authentic Creations / Shutterstock.com

Skala zmian, jaka następuje w dyskontach w obszarze produktów spożywczych i chemicznych, jest zaskakująca. W lutym 2015 roku Biedronka posiadała około 1400 tego rodzaju artykułów w asortymencie (co stanowiło 92% całej oferty). Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie od lutego do października 2015 roku, wykazało, że sieć ta wprowadziła do sprzedaży ok. 1200 nowych produktów (czyli ok. 85% w stosunku do całego asortymentu spożywczo-chemicznego), ale jednocześnie usunęła z listy ok. 650 pozycji.

Ostatecznie powiększyła liczbę oferowanych towarów o ok. 40%. W ciągu kolejnych czterech miesięcy, tj. od października 2015 roku do lutego br., nastąpiło zmniejszenie dynamiki wzrostu liczby produktów jedynie o ok. 50, czyli ok. 2,5%, ale nie zmniejszyła się dynamika zmian wewnątrz kategorii, gdyż wprowadzono ponad 1000 nowych produktów (i niemal tysiąc wycofano).

W okresie od lutego do października 2015 roku Lidl posiadał w asortymencie stabilną liczbę produktów spożywczo-chemicznych (ok. 1830), natomiast do lutego 2016 roku poszerzył go o niemal 100 pozycji, co prawdopodobnie było reakcją na szybki wzrost oferowanej liczby produktów w Biedronce w pierwszym półroczu 2015 roku. Zmiany w asortymencie w Lidlu są mniej dynamiczne dotyczą bowiem ok. 30% (ok. 500 produktów). Co ciekawe, ok. 50 artykułów, które zniknęły ze sprzedaży w ciągu ub. roku, pojawiło się ponownie w lutym 2016 roku. Może to mieć związek z ich sezonowym charakterem. Zmiany w asortymencie spożywczo-chemicznym częściowo wynikają z produktów sezonowych i promocyjnych, a częściowo z faktu, że co jakiś czas sieci dokonują zmian stałego asortymentu.

Analizując szczegółowo asortyment obu dyskontów w obrębie kategorii spożywczo-chemicznej, można zauważyć, że liczba sprzedawanych produktów poszerza się dynamicznie w Biedronce zwłaszcza w dwóch grupach produktów. Są to głównie napoje bezalkoholowe (obecnie sieć posiada dwukrotnie szerszy asortyment niż w ubiegłym roku) i żywność paczkowana, która wzrosła z 570 artykułów w 2015 roku do 1000 w roku bieżącym. Niektóre kategorie rosły w tej sieci zdecydowanie najszybciej tj. słodkie wyroby cukiernicze i słodycze (z 72 produktów w 2015 roku do 192 w 2016 roku – wzrost o blisko 170%), produkty sypkie np. kasze (z 117 artykułów w 2015 roku do 238 w 2016 roku – wzrost o ponad 100%), żywność przetworzona np. produkty konserwowe (z 125 artykułów w 2015 roku do 244 w 2016 roku – wzrost o 95%).

W kategoriach napojowych w sklepach Biedronki zostało jedynie ok. 45% artykułów, z tych które były obecne rok temu, natomiast  przybyło ok. 100% nowych produktów. W żywności paczkowanej nastąpił wzrost o ponad 135% nowych towarów w porównaniu z lutym 2015 roku. Obecnie Biedronka posiada szerszy asortyment od konkurenta w takich działach jak napoje (o 29%) i mrożonki (o ponad 54%), natomiast Lidl posiada szerszy asortyment w dwóch mniejszych działach tj. leki OTC (o 78%) i produkty dla zwierząt (o 30%). Łącznie asortyment Biedronki jest szerszy od Lidla jedynie o ok. 1% (odpowiednio 2217 i 2186 artykułów).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pasikonik 2016-03-21 23:32:41

    Niestety z p-ktu widzenia klienta, wiele zmian asortymentu w Biedronce jest niezrozumiałych. Np. od dłuższego czasu , tj. ok. 3 lat, obserwuję (i się wściekam) cykliczną sprzedażą niegazowanej wody Żywiec 0,7l. Kilka m-cy w ofercie jest zwykła, przez kilka następnych smakowa, której nie pijam. To samo z płynami do mycia naczyń, podług, odświeżaczami powietrza ... Zadanie zwiększania asortymentu wykonane wzorowo - szkoda tylko, że całość nie mieści się na półkach i nigdy nie wiadomo czy uda się kupić to co się chce. Do tego ostatnio zmniejszono ilość asortymentów wędlin plastrowanych na korzyść kawał(k)ów wędzonek i kiełbas w wielkich workach :( W efekcie mój koszyk jest coraz mniejszy.

  • rdr 2016-03-21 20:42:33

    pytanie, czy zasadnicze jest wydzielanie w AC Nielsenie kanału dyskontów i supermarketów??!??

    Oczywiście żaden pseudo dyrektor(ek) sprzedaży nie chce o słyszeć tzn że to ten sam kanał sprzedaży bo wyjdzie na powierzchnię jego nieudolność.

    Lepiej udawać, że nic się nie zmieniło i działać po staremu, a za brak wyników obwiniać KAMów (nazwisk już nawet nie wpisuję w telefon tak często są zmieniają i jedyne co potrafią to prosić o wprowadzenie kolejnego cennika bo szefowie kazali).

    Nie rozumiem jak ktoś może tolerować taką NIEUDOLNOŚĆ SZEFÓW SPRZEDAŻY... powywalałbym na zbity pysk i wprowadził świeżą krew bo te dziady dawno zdziadziały, a rynek FCMG jest FAST i widać nie nadążają za tym co się dzieje... zresztą przy tych zarobkach stali się pasożytami we własnych firmach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,43

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 706264

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane