Biedronka drugą najcenniejszą marką polską. Poczta Polska z największym awansem

Autor: dlahandlu.pl, za Rzeczpospolitą 23 lutego 2018 11:42

Marka Biedronka znalazła się na drugim miejscu najcenniejszych polskich marek – wynika z rankingu opracowanego przez Rzeczpospolitą. Brand Biedronki został wyceniony na 3,85 mld zł.

Wartość marki Biedronka wzrosła o 1 proc., wobec ubiegłego roku. Jednak plasujący się na pierwszym miejscu PKN Orlen powiększył wartość swojego brandu aż o 20 proc., do 4,7 mld zł.

Obie firmy nie zmieniły miejsca w klasyfikacji, wobec ubiegłego roku.

Wśród pierwszej dziesiątki niespodziewanie znalazła się Poczta Polska, która awansowała aż  z miejsca 114 na 7. Według wyliczeń Rzeczpospolitej, wartość tej marki wzrosła w ciągu roku o 1771 proc., do 1,96 mld zł, z 105 mln zł rok wcześniej.

Jak tłumaczą twórcy rankingu, podstawowym kryterium selekcji marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin znaku towarowego. W rankingu można zatem znaleźć marki należące dziś do polskiego kapitału, ale również mające zagranicznych właścicieli, np. Biedronkę (Jeronimo Martins), Wedla (Lotte) czy Winiary (Nestle).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zorro 2018-02-23 16:00:12

    Gratulacje dla autorów raportu! Jak można narodowi wciskać takie bzdury, Biedronka to Portugalia itd. Polka marka, to marka należąca w 100% do polskiego kapitału - Panowie litości, nie róbcie zamieszania w głowach przeciętnemu konsumentowi, bo co sobie obcy kapitał pomyśli... że jesteśmy jako naród tumanami!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane