Biedronka i Lidl – jakie zabiegi ekspozycyjne różnią obie sieci?

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2017 10:22

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, z atrakcyjnymi cenami oraz ofertą towarów z wyższej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie. Taki kierunek rozwoju Lildl i Biedronka próbują wzmacniać stosując określone zabiegi ekspozycyjne – ocenia przedstawiciel Pro Business Solutions.

Biedronka stworzona w Polsce przez Mariusza Świtalskiego, od dawna jest zarządzana przez portugalską firmę Jeronimo Martins. W Polsce posiada ponad 2.750 sklepów, które  generują ponad 43 mld sprzedaży. Lidl z kolei ma korzenie niemieckie. W Polsce posiada ponad 600 sklepów, ze sprzedażą roczną 14 mld zł. Jest jednocześnie częścią sieci liczącej ponad 10.000 sklepów działających w niemal całej Europie, a od tego roku również w USA.

- DYSKONT z definicji ma być sklepem prostym, oferującym dokładnie dobrany asortyment w najniższej cenie, a jego wygląd ma wspierać wizerunek niskich cen, czyli ma być skromny. Większość  produktów jest sprzedawana wprost z kartonów wystawionych na prostych regałach. Okazuje się jednak, że taka definicja sklepu dyskontowego widnieje już tylko w książkach. Obecnie, tego typu sklepy w sposób przemyślany podciągają swój wizerunek, zarówno na poziomie oferty, jak i wyglądu sklepu – mówi Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, dyskontu z atrakcyjnymi cenami oraz delikatesów, z ofertą towarów z wysokiej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie - dodaje.

I właśnie taki kierunek obie sieci próbują wzmacniać, również na poziomie wyglądu sklepów, co z kolei uwidacznia pewne różnice i to w kilku aspektach. Przykładem może być nowa Biedronka otwarta wiosną w Wilkasach koło Giżycka i Lidl w Grodzisku Mazowieckim, który przeszedł całkowitą wymianę mebli i stylizacji wnętrza w trakcie ostatnich wakacji.

Przeczytaj także:

W Biedronce można zauważyć południowe podejście do projektu wnętrza, a więc połączenie różnych kolorów i wzorów mebli, zróżnicowaną komunikację marketingową na poziomie czcionek na zwieńczeniach regałów i użytych technologii ich wykonania. W całym sklepie dominuje kolor żółty, który jest oczywiście kolorem sieci.

Część regałów zastosowana w sklepie należy to tych najprostszych. Kontrastują one z czarnymi regałami z ekspozycją alkoholi, które zazwyczaj w tym wykonaniu pojawiają się jedynie w delikatesach. Właśnie na poziomie oferty alkoholi widać pierwszą różnicę pomiędzy Biedronką a Lidlem. W  pierwszej  ekskluzywnie wyeksponowano zarówno wino, jak i alkohole mocne, tymczasem w Lidlu rozwiązania ekspozycyjne premium, zastosowano wyłącznie w sekcji win.

  • znudzony klient 2017-10-29 14:04:52

    Jaskrawe plakaty, feeria kolorów, towar porozkłady byle gdzie i byle jak - nie dziękuję, wybieram sklepy w których panuje porządek.

  • seb. 2017-10-26 23:43:46

    "kolor czarny kojarzy się z podświadomie z produktem premium"

    bardzo głębokie i eksperckie przemyślenia... co za dno...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane