Biedronka inwestuje w reklamę w radio, w internecie newsy o Biedronce chętnie czytane

Autor: Presserwis/press.pl 28 października 2013 09:27

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, wydaje coraz więcej na reklamę w radiu kosztem telewizji. Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że od czerwca do września br. wydatki Biedronki na reklamę w radiu wzrosły niemal dziesięciokrotnie.

 W czerwcu JMP zainwestowało w reklamę radiową 498,5 tys. zł, w lipcu - 2,8 mln, w sierpniu - 4,3 mln, a we wrześniu - 4,5 mln zł. Natomiast od stycznia do maja włącznie reklam Biedronki w radiu nie było prawie w ogóle (poza krótką kampanią w marcu za 39,7 tys. zł).

Jednocześnie maleją wydatki JMP na reklamę w telewizji. Według danych cennikowych Nielsen Audience Measurement spadły one z 18,9 mln zł w czerwcu do 11,3 mln zł we wrześniu. Obecnie wydatki na radio stanowią 25-30 proc. całego budżetu reklamowego Biedronki.

Przeczytaj także:

Z kolei jak zauważa portal press.pl, największe serwisy internetowe ze szczegółami informują o ofercie sieci dyskontów Biedronka, bo informacje o niej dobrze się klikają i generują ruch w serwisach. 
Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w trzecim kwartale br. choć spośród sieci handlowych na reklamę najwięcej wydał Lidl - ponad 75 mln zł, to najwięcej publikacji jest o Biedronce, która na reklamę wydała według obliczeń IMM 32 mln zł. O Lidlu analitycy doliczyli się 12,6 tys. tekstów, a o Biedronce 19 tys.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,29

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.