Biedronka: Kasy samoobsługowe sprawdzają się w centrach miast

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2017 09:43

Biedronka: Kasy samoobsługowe sprawdzają się w centrach miast Fot. PTWP

- Podejmujemy wiele działań, które mają zapewnić większy komfort zakupowy naszym klientom. Należą do nich również testy nowych rozwiązań technologicznych, jak np. kas samoobsługowych. Obecnie testujemy to rozwiązanie w dwóch sklepach i jeszcze za wcześnie na wyciąganie wniosków. Jednak już dziś widzimy, że tym rozwiązaniem są zainteresowani klienci robiący zakupy w centrach miast, mając na nie zazwyczaj niezbyt dużo czasu. Wartością samą w sobie tego rozwiązania jest również fakt, że opiekunem kilku kas jest jeden pracownik Biedronki, np. w warszawskim sklepie w Al. Solidarności jeden opiekun przypada na cztery kasy samoobsługowe - poinformowało nas biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

O planowanych testach tego rozwiązania informowaliśmy już w maju br. - Testy kas samoobsługowych w naszej opinii mogą dodatkowo wesprzeć pracę kasjerów i pomóc zapewnić sprawną obsługę klientów w momentach największego natężenia ruchu w sklepie - wyjaśniało wówczas biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Biedronka nie jest jedyną siecią, która wdraża takie rozwiązania. Testy kas samoobsługowych trwają od marca w kilkunastu sklepach sieci Kaufland. - Kaufland planuje wprowadzenie systemu w co najmniej kilkunastu marketach rocznie. W każdym markecie ma znajdować się co najmniej sześć kas samoobsługowych. Wybór kolejnych lokalizacji jest w trakcie analizy - informowała sieć Kaufland.

Z kolei Carrefour będzie testować kasy samoobsługowe w sklepach convenience. Zdaniem Marka Lipki, dyrektora działu convenience Carrefour Polska, sklepy tego typu muszą stale ewoluować i precyzyjnie dostosowywać ofertę do potrzeb swoich klientów. Dzisiaj w każdym sklepie, czy to w dużym formacie czy w małym lokalu, obsługa na kasie to kluczowy element. Im mniej pracowników, tym serwis jest słabszy. Carrefour postanowił więc pójść w stronę automatyzacji obsługi. Automatyczna kasa została zmniejszona do potrzeb małego sklepu convenience.

- To coś, co moim zdaniem na rynku w Polsce już teraz jest niezbędne. Bez tego, za chwilę małe sklepy nie będą mogły istnieć – mówi Marek Lipka. - Może jeszcze nie jest to rozwiązanie tanie, bo modele kas do małych sklepów dopiero zaczynają się na rynku pojawiać, ale za chwilę będzie to obowiązek każdego małego sklepu. Dzisiaj, dzięki temu urządzeniu, możemy mieć dwie otwarte kasy, choć w sklepie jest jeden pracownik - tłumaczy.

Wprowdzenia kas samoobsługowych nie wyklucza również Lidl. Sieć regularnie wdraża nowe rozwiązania i udogodnienia. Są to m.in. kasy dostosowane do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy skrócony czas drukowania paragonu, zapewniający szybszą obsługę. - Aktualnie w sklepach Lidl klienci obsługiwani są bezpośrednio przez naszych pracowników, co zostało docenione Gwiazdą Jakości Obsługi 2016, ze szczególnym wyróżnieniem takich obszarów jak wiedza i kompetencje personelu oraz zachowanie personelu. Nie wykluczamy jednak wprowadzenia kas samoobsługowych w naszych sklepach w przyszłości - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Smart shopper Warszawa 2017-10-04 21:18:00

    Zawsze gdy jest tylko możliwość kupuje w kasie samoobsługowej. Jest to lepsze niż sprawdzać czy kasjerka sie nie myli w wydawaniu reszty.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,77

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane