PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Biedronka mocno ogranicza powierzchnię dla marek własnych w gazetkach handlowych

Autor: ABR SESTA 14 lutego 2013 11:22

Z analizy przeprowadzonej przez ABR SESTA dla portalu dlahandlu.pl (dane za okres I Q - IV Q 2012) wynika, że rok 2012 nie był łaskawy dla marek własnych promowanych w gazetkach handlowych.

Mimo iż w ogólnym rozrachunku udział marek własnych w gazetkach równa się poziomowi z roku ubiegłego - 11%, różnice kształtujące się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci są duże. Największy spadek można zauważyć w kanale dyskontów, gdzie udział marek własnych spadł ogółem aż o 5 p.p. Wpływ na to miał sukcesywny spadek udziału marek własnych w Lidlu ( ogółem o 4 p.p.) i w Biedronce (spadek największy z 24% do 16%). Mniej marki własnej odnotowano także w ofercie Cash&Carry, w Eurocash i Makro.

Wśród hipermarketów to Kaufland bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 10% do 5%. Auchan poświęcił na markę własną tylko 2% powierzchni. Niewielki wzrost miał w miejsce w Tesco, Realu i Carrefourze.

W kanale supermarketów można zauważyć natomiast znaczące wzrosty w udziale marek własnych niektórych sieci. Na pierwszym miejscu znajduje się niezmiennie Intermarche z udziałem 24% i dodatkowo wzrostem w stosunku do roku 2011 na poziomie 3 p.p. W Tesco SM wzrost wyniósł aż 4 p.p. a w Piotrze i Pawle 3.p.p.

Artykuł został przygotowany na podstawie gazetek do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) w okresie 01.01.2012 - 31.12.2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.