Biedronka pod wodą niskich cen. Czy wypłynie?

Autor: Maciej Kraus z FernPartners dla serwisu dlahandlu.pl 31 października 2014 12:49

Biedronka pod wodą niskich cen. Czy wypłynie?

W ciągu roku skurczyła się o połowę giełdowa wartość portugalskiej spółki, do której należy Biedronka. Powodem są niezadowalające wyniki polskiej sieci. Przestała być modna?

Koncern podał wyniki za ostatni kwartał. Kurs spółki zleciał o ponad 8 proc. Wartość firmy w ciągu jednej sesji skurczyła się o kolejne kilkaset milionów euro, do 4,6 mld euro. Wieczorem akcja kosztowała 7,3 euro. A jeszcze w kwietniu ubiegłego roku było to 18,5 za akcję.

Biedronka, aby wygrać konkurencję z innymi sieciami handlowymi o miano „najtańszej sieci na rynku„ zainwestowała sporo. Z jednej strony zainwestowała w budowę pożądanego wizerunku cenowego - aby na pytanie „Jaka sieć jest najtańsza?" większość z nas odpowiedziała „Biedronka". Z drugiej zainwestowała w same ceny - obniżając ich poziom. I chyba w tych inwestycjach zbyt się zagalopowała.
W połączeniu ze spadającą sprzedażą detaliczną w Polsce wynik jest taki, jaki widzimy- wyniki sieci okazały się niższe od oczekiwań.
Pozostaje więc pytanie - co teraz? Czy Biedronka poniesie ceny? Wydaje mi się, że powinna się tematowi cen przyjrzeć bardzo dokładnie - z pewnością podwyżka cen „wszystko w górę o X%" to jedno z gorszych rozwiązań. Decyzje powinny być poparte dogłębną analizą wrażliwości cenowych (jak ruch cen wpłynie na ilość sprzedaży) oraz wizerunku cenowego - które produkty najbardziej wpływają na to, że uważamy dany sklep za tani?
Efektywna strategia cenowa nie polega na prostym podniesieniu cen cennikowych i czekaniu na efekty. Droga do zwiększenia zysku, dzięki lepszemu zarządzaniu cenami, wiedzie przez systematyczne poszukiwanie drobnych usprawnień. Jak wskazują praktyka i doświadczenie, konieczne jest przejście czterech etapów. W kolejności są to: analiza sytuacji rynkowej, podjęcie decyzji cenowej, efektywne wdrożenie cen oraz monitoring efektów podjętych działań.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gustaw 2014-11-06 15:15:12

    Zgadzam sie Wami! Bardzo fajny tekst

  • PK 2014-11-05 09:13:39

    "Piotr i Paweł", "Polo market", czy coś jeszcze przychodzi wam do głowy na hasło: polski sklep, miła obsługa, przystępne ceny?

  • b prac. marketu 2014-11-04 18:49:28

    Zgadzam się w całości z poniższymi opiniami. Niskie cen nigdy nie gwarantują solidnej jakości. Pani Aneta ma rację, jak coś wyprodukowano dla biedronki to oznacza, że producent ten tani produkt dostosował do kosztów-niskich wytworzenia. Nic nie ma za darmo a Biedronka tylko w reklamie jest św. Mikołajem!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.