Biedronka rośnie o 10,4 proc. i osiąga sprzedaż 6,8 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2015 10:07

Biedronka rośnie o 10,4 proc. i osiąga sprzedaż 6,8 mld euro Sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 9 proc., fot. Żelazna Studio

W pierwszych 9 miesiącach 2015 roku sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 9 proc. do 10,175 mld euro. Sprzedaż LFL w całej Grupie wzrosła o 3,3 proc. Sprzedaż Biedronki wzrosła o 10,4 proc. do 6,836 mld euro. Złożył się na to wzrost sprzedaży LFL o 2,9 proc. oraz kontynuacja programu otwarć sklepów.

W samym III kw. LFL zwiększył się do 3,5 proc. na skutek wzrostu obrotów, który zrekompensował spadek wartości koszyka o -3 proc.

Według firmy W Polsce klimat pozostaje wysoce konkurencyjny i zorientowany na promocje. Deflacja ukształtowała się na poziomie -2,2 proc. w ciągu 9 miesięcy 2015 roku, osłabiając się z -2,1 proc. w II kw. do 0,9 proc. w III kw. 2015

W ciągu 9 miesięcy firma otworzyła 92 sklepy, a 20 zamknęła co dało przyrost na poziomie 72 placówek i obecnie posiada 2659 sklepów. W III kw. Biedronka skupiała się na modernizacji placówek i remodelingu, który pozwoli w pełni wykorzystać potencjał wprowadzenia nowej oferty do sklepów.

EBITDA Biedronki osiągnęła poziomi 474 mln euro i była wyższa o 9,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 6.9 proc. i była niższa o 10 p.p. w porównaniu do 9 miesięcy 2014 roku, co było wynikiem inwestycji w ceny. 

Inwestycje Grupy wyniosły 283 mln euro, z czego 145 mln euro przeznaczono na sieć Biedronka (ok. 51 proc.).

Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy JM powiedział: - W czasie ostatnich 9 miesięcy Grupa umocniła swoją konkurencyjną pozycję na wszystkich rynkach, na których działa (...). Biedronka poprawiła swoje udziały w rynku i kontynuuje proces wzmacniania swojej konkurencyjności przez przyszłościowy model. (...) Jestem pewien, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby poszczególne firmy w Grupie zrealizowały swoje cele, w tym najważniejszy- osiągnięcie wysokich wzrostów.

Sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaż LFL na poziomie 4,7 proc. (5,2 proc. w III kw.). 21 placówek przeszło remodeling, 19 sklepów zostało otwartych, a 2 zamknięte.

Hale cash and carry Recheio odnotowały wzrost sprzedaży LFL o 4,2 proc.(3,9 proc. w III kw.)

Sieci Ara i Hebe miały sprzedaż odpowiednio na poziomie 83 mln euro i 72 mln euro. We wrześniu uruchomiono 2. centrum dystrybucyjne w rejonie Wybrzeża Karaibskiego dla sieci Ara, która składa się ze 110 sklepów.

Zysk netto Grupy w ciągu 9 miesięcy 2015 roku wyniósł 252 mln euro i był wyższy o 6,4 proc. rdr.
Zysk uwzględnia straty związane z projektami Ara i Hebe, gdzie EBITDA osiągnęła poziom 42 mln euro. Skonsolidowana EBITDA na poziomie Grupy wyniosła 588 mln euro i wzrosła o 7,3 proc. Marża wyniosła 5,8 proc. i była niższa o 10 p.p. w ujęciu rdr.












Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2015-11-06 16:37:56

    A co tam kupować?. Byłam może ze trzy razy, wszystko drogie. Kupuję gdzie indziej . Kartą nie można było płacić, panie z kasy mówiły ,że dlatego jest taniej bo nie można płacić kartą . A ja nie zauważyłam aby cokolwiek było taniej .

  • lik 2015-11-06 14:25:17

    jest kiepsko i płakać się chce

  • Mleczarz 2015-11-06 10:20:08

    Słaby ten lfl. Zwiększyli asortyment o 50%, a lfl tylko 2,9%. Może ktoś z Biedronki skomentuje o co chodzi, bo Santos jak widać robi dobrą minę do złej gry.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.