Biedronka rośnie o 10,4 proc. i osiąga sprzedaż 6,8 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2015 10:07

Biedronka rośnie o 10,4 proc. i osiąga sprzedaż 6,8 mld euro Sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 9 proc., fot. Żelazna Studio

W pierwszych 9 miesiącach 2015 roku sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 9 proc. do 10,175 mld euro. Sprzedaż LFL w całej Grupie wzrosła o 3,3 proc. Sprzedaż Biedronki wzrosła o 10,4 proc. do 6,836 mld euro. Złożył się na to wzrost sprzedaży LFL o 2,9 proc. oraz kontynuacja programu otwarć sklepów.

W samym III kw. LFL zwiększył się do 3,5 proc. na skutek wzrostu obrotów, który zrekompensował spadek wartości koszyka o -3 proc.

Według firmy W Polsce klimat pozostaje wysoce konkurencyjny i zorientowany na promocje. Deflacja ukształtowała się na poziomie -2,2 proc. w ciągu 9 miesięcy 2015 roku, osłabiając się z -2,1 proc. w II kw. do 0,9 proc. w III kw. 2015

W ciągu 9 miesięcy firma otworzyła 92 sklepy, a 20 zamknęła co dało przyrost na poziomie 72 placówek i obecnie posiada 2659 sklepów. W III kw. Biedronka skupiała się na modernizacji placówek i remodelingu, który pozwoli w pełni wykorzystać potencjał wprowadzenia nowej oferty do sklepów.

EBITDA Biedronki osiągnęła poziomi 474 mln euro i była wyższa o 9,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 6.9 proc. i była niższa o 10 p.p. w porównaniu do 9 miesięcy 2014 roku, co było wynikiem inwestycji w ceny. 

Inwestycje Grupy wyniosły 283 mln euro, z czego 145 mln euro przeznaczono na sieć Biedronka (ok. 51 proc.).

Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy JM powiedział: - W czasie ostatnich 9 miesięcy Grupa umocniła swoją konkurencyjną pozycję na wszystkich rynkach, na których działa (...). Biedronka poprawiła swoje udziały w rynku i kontynuuje proces wzmacniania swojej konkurencyjności przez przyszłościowy model. (...) Jestem pewien, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby poszczególne firmy w Grupie zrealizowały swoje cele, w tym najważniejszy- osiągnięcie wysokich wzrostów.

Sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaż LFL na poziomie 4,7 proc. (5,2 proc. w III kw.). 21 placówek przeszło remodeling, 19 sklepów zostało otwartych, a 2 zamknięte.

Hale cash and carry Recheio odnotowały wzrost sprzedaży LFL o 4,2 proc.(3,9 proc. w III kw.)

Sieci Ara i Hebe miały sprzedaż odpowiednio na poziomie 83 mln euro i 72 mln euro. We wrześniu uruchomiono 2. centrum dystrybucyjne w rejonie Wybrzeża Karaibskiego dla sieci Ara, która składa się ze 110 sklepów.

Zysk netto Grupy w ciągu 9 miesięcy 2015 roku wyniósł 252 mln euro i był wyższy o 6,4 proc. rdr.
Zysk uwzględnia straty związane z projektami Ara i Hebe, gdzie EBITDA osiągnęła poziom 42 mln euro. Skonsolidowana EBITDA na poziomie Grupy wyniosła 588 mln euro i wzrosła o 7,3 proc. Marża wyniosła 5,8 proc. i była niższa o 10 p.p. w ujęciu rdr.












Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2015-11-06 16:37:56

    A co tam kupować?. Byłam może ze trzy razy, wszystko drogie. Kupuję gdzie indziej . Kartą nie można było płacić, panie z kasy mówiły ,że dlatego jest taniej bo nie można płacić kartą . A ja nie zauważyłam aby cokolwiek było taniej .

  • lik 2015-11-06 14:25:17

    jest kiepsko i płakać się chce

  • Mleczarz 2015-11-06 10:20:08

    Słaby ten lfl. Zwiększyli asortyment o 50%, a lfl tylko 2,9%. Może ktoś z Biedronki skomentuje o co chodzi, bo Santos jak widać robi dobrą minę do złej gry.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,45

  • Śr

    4,04

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane