Biedronka w zgodzie z konsumenckim trendami: Mniej soli, tłuszczu i cukru w produktach sieci

www.portalspozywczy.pl 9 stycznia 2018 14:28

Biedronka w zgodzie z konsumenckim trendami: Mniej soli, tłuszczu i cukru w produktach sieci Na zdj. Fit Półka w sklepie Biedronka, fot. Żelazna Studio

Trendy prozdrowotne oraz chęć zmniejszenia występowania nadwagi i chorób przewlekłych w społeczeństwie sprawiają, że coraz więcej marek decyduje się na zmiany w składzie swoich produktów. Do tego grona należy Biedronka. – Tylko w latach 2014 – 2016, dzięki zmianom składów naszych produktów, Polacy uniknęli spożycia blisko 135 ton soli, 502 ton cukru, 419 ton tłuszczów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

– Ustalając strategię reformulacji dla produktów marki własnej, firma kieruje się wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia i Instytutu Żywności i Żywienia. Reformulacja jest realizowana we współpracy z naszymi partnerami handlowymi – producentami artykułów spożywczych sprzedawanych pod marką własną, wśród których są czołowi polscy producenci żywności – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Czytaj także: Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem

– Dzięki bliskiej kooperacji między zespołem technologów „U Jędrusia” i działem jakości Biedronki, w pierwszej połowie 2017 r. wprowadzono do asortymentu sieci pierogi w nowych recepturach. Poprawiono smak produktów, a jednocześnie zmniejszono zawartość cukru, soli i tłuszczu. Powstała dzięki temu zdrowsza i lżejsza wersja dania. Jest to szczególnie ważne w przypadku pierogów z serem oraz z serem i truskawkami, ponieważ są chętnie spożywane przez dzieci. Z kolei współpraca Biedronki z firmą GRAAL przełożyła się na stworzenie nowej receptury produktów Marinero: łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Dzięki nowej recepturze udało się obniżyć zawartość soli w oferowanych produktach od ok. 5% do 37%, w zależności od produktu – informuje biuro prasowe. 

Innym przykładem reformulacji produktów w Biedronce jest stworzenie nowej marki produktów mięsnych.

– Decyzja dotycząca stworzenia nowej marki produktów mięsnych pod nazwą Kraina Wędlin Nature została poprzedzona analizą potrzeb rynkowych, aktualnych trendów konsumenckich oraz rosnącego znaczenia produktów z tzw. „czystą etykietą”, czyli świadomej rezygnacji z substancji dodatkowych oznaczonych symbolami „E” w produktach, w tym m.in. sztucznych barwników, fosforanów, substancji konserwujących czy wzmacniaczy smaku – zaznacza biuro prasowe JMP.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane