Biedronka wykorzystała swoją szansę! Rekordowa sprzedaż sieci w 2017 roku

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2018 20:26

Biedronka wykorzystała swoją szansę! Rekordowa sprzedaż sieci w 2017 roku Fot. Żelazna Studio

We wszystkich kwartałach minionego roku Biedronka odnotowała znakomity wzrost sprzedaży LfL. W IV kwartale 2017 wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 7,6 proc. , a w całym roku aż 8,6 proc. W sumie sprzedaż całkowita była wyższa o 13,2 proc. (+ 10,4 proc. w lokalnej walucie), osiągając poziom 11,08 mld euro, czyli ponad 45 mld zł. W 2016 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 9,78 mld euro.

Zgodnie z planami Biedronka powiększyła sieć o 101 sklepów netto (121 otwarć) i na koniec 2017 roku dysponowała łącznie 2 823 lokalizacjami.

Sprzedaż w całej Grupie Jeronimo Martins osiągnęła 16,3 mld euro ( 66,8 mld zł) w 2017 r., co oznacza wzrost o 11,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (+ 9,4 proc.  przy stałym kursie wymiany). Biedronka odpowiada za 68 proc. sprzedaży Grupy. 

Przedstawiając wstępne wyniki sprzedażowe, Jeronimo Martins wskazało, że w Polsce środowisko konsumpcyjne było korzystne przez cały rok, co miało pozytywne przełożenie na sektor spożywczy.

Czytaj także: Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem

Do listopada 2017 r. inflacja cen żywności w kraju wyniosła 4,1 proc. (5,4 proc. w październiku i 6,0 proc. w listopadzie). Było to spowodowane szczytowymi cenami kilku istotnych produkty w ciągu roku (masło i jaja - przyp.red.).

Strategiczny priorytet Biedronki, czyli wzrost sprzedaży, pozostał niezmieniony i był napędzany przez zdolność firmy do stwarzania sobie szans na dynamicznym rynku. Na apetyty konsumentów  Biedronka odpowiadała dużą rotacją asortymentu oraz nowatorskimi kampaniami typu in&out, które były realizowane przez cały rok.

- Mając świadomość, że dla polskiego konsumenta cena pozostaje najważniejsza, Biedronka wykorzystała możliwości generowane przez wyższą inflację na poszczególnych produktach i w kategoriach strategicznych, by wzmocnić postrzeganie cenowe sieci i uruchomić dodatkową sprzedaż - podało Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zaniepokojony konsument 2018-01-13 13:28:55

    Przeraża mnie to, że w miastach są już miejsca gdzie NIE MA innych sklepów do wyboru - wszędzie gdzie patrzę są sklepy B.!

  • Turulilla 2018-01-13 10:22:57

    A ALDI dalej z 3 sklepami W WARSZAWIE!!! :D LOLOLOLO

  • Predatory pricing 2018-01-12 20:00:47

    Dumping dumping i jescze raz dumping

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5359

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane