Biedronka, Żabka i Carrefour były w ubiegłym roku pod lupą Rady Reklamy

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 12:37

W roku 2014 Rada Reklamy prowadziła postępowanie w 22 sprawach dotyczących branży handel. Postępowanie dotyczyło m.in. sieci Biedronka i reklamy "Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce". Skargi, które złożyła Polska Izba Handlu zostały oddalone.

Rada Reklamy zajmowała się także skargami na reklamy sieci Euro RTV AGD - 2 sprawy (3 skargi) Żabka (wykorzystanie w reklamie pieśni żołnierskiej „Pierwsza Kadrowa"), Carrefour (wykorzystanie pieśni religijnej "Przybieżeli do Betlejem" do promocji czekolady i schabu bez kości), Pink Shop, empik.com oraz LPP - marka House (25 skarg).

W 2014 roku do Rady Reklamy wpłynęło w sumie 2488 skarg. 2191 skarg (41 spraw) dotyczyło stereotypów płci, w 85 przypadkach (9 spraw) konsumenci skarżyli się na posługiwanie się strachem w komunikacji marketingowej. 83 skargi dotyczyły wprowadzania w błąd, a 29 reklam zostało uznanych przez skarżących za nieodpowiednie dla małoletnich. Zarzuty dyskryminacji pojawiły się w 25 skargach, podobnie było w przypadku agresji. W 19 przypadkach konsumenci sformułowali zarzuty braku odpowiedzialności społecznej. W sumie w roku 2014 Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań. Najbardziej skarżone medium roku 2014 to Internet – aż  1682 skargi dotyczyły kampanii prowadzonych w sieci. Na drugim miejscu znalazły się nośniki reklamy zewnętrznej – 489 skarg, na trzecim telewizja – 181 skarg. 2483 skargi wpłynęły od konsumentów, 5 od przedsiębiorców. Ponad 90 procent skarg zostało złożonych drogą elektroniczną, przy użyciu formularza znajdującego się na stronie internetowej Rady Reklamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane