Biedronka zorganizowała w 2016 r. 29,4 tys. promocji; Lidl 14,8 tys. a Auchan 34,3 tys.

Autor: www.dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 12:35

Biedronka zorganizowała w 2016 r. 29,4 tys.  promocji;  Lidl 14,8 tys. a Auchan 34,3 tys. fot. shutterstock

Polak to bardzo nielojalny klient – wiedzą to wszystkie sieci spożywcze działające na terenie naszego kraju. Bliskość, lokalność, jakość owszem mają znaczenie, ale ciągle o wyborze konkretnej placówki decyduje cena. Zatem im więcej sklep organizuje promocji – tym większa szansa, że utrwali wizerunek taniej sieci i przyciągnie klientów na zakupy. Z danych agencji ABR Sesta (źródło: gazetki handlowe) wynika, że w 2016 r. 49 sieci handlowych zorganizowało 638 358 promocji w porównaniu do 596 042 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7 proc. rdr.

A jak to wygląda w porównaniu na poszczególne formaty i sieci?

Kanał convenience zorganizował 26 186 promocji, czyli o 10 proc. więcej niż w 2015 r. Sieć ABC miała ich w 2016 r. 1 215 ( spadek o 25 proc. rdr.), Carrefour Express 2602 (wzrost o 4 proc.), Carrefour Express Convenience  754 (wzrost o 33 proc.), Freshmarket 9679 (wzrost o 23 proc.), Globi 1 218 (wzrost o 25 proc.), Groszek 1995 (dane tylko za 2015 r.), sieć Groszek, należąca do Eurocash 2 647 (wzrost aż o 1022 proc.), Małpka Express 1 100 (wzrost o 18 proc.), Odido 794 (wzrost o 26 proc.) oraz Żabka 6 159 (spadek o 4 proc.).

Dyskonty zorganizowały 61 060 promocji (wzrost o 3 proc.). Sieć Aldi miała ich 5 861 (wzrost o 7 proc.), Biedronka 29 487 (wzrost o 18 proc.), Czerwona Torebka w 2015 roku zorganizowała 2 372 promocji, a w 2016 roku wycofała się z rynku, Lidl 14 871 (spadek o  12 proc.) oraz Netto 10 841 (wzrost o 11 proc.) .

Hipermarkety zorganizowały 333 324 promocji, również o 3 proc. więcej niż w 2015 r. Auchan miał ich 34 300 (spadek o 27 proc.), Bi1 15 711 (wzrost o 296 proc.), Carrefour 44 317 (spadek o 1 proc.), Carrefour Mini 12 595 (wzrost o 8 proc.), E.Leclerc  157 100 (wzrost o 12 proc.), Kaufland 26 211 (wzrost o 3 proc.), Real (przed zmianą szyldu na Auchan) 680 (spadek o 95 proc.), Tesco Extra 30 (dane tylko za 2015 r.), Tesco hipermarkety 42 410 (wzrost o 19 proc.).

Natomiast w przypadku supermarketów dane przedstawiają się następująco:  Aldik 12 995 (wzrost o 14 proc.), Alma 3 775 (spadek o 56 proc.), Api Market 4 307 (wzrost o 30 proc.), Carrefour Market 10 317 (wzrost o 35 proc.), Dino 7 257 (wzrost o 3 proc.) , E.Leclerc supermarkety  19 859 (wzrost o 85 proc.), Eko 9 654 (wzrost o 17 proc.), Frac Delikatesy 1068 (wzrost o 61 proc.), Intermarche 12 910 (wzrost o 5 proc.), Intermarche Contact 5 346 (wzrost o 11 proc.), M&L Delikatesy 1 529 (wzrost o 20 proc.), MarcPol 1 184 (spadek o 81 proc.), Mila 19 136 (wzrost o 53 proc.), Mokpol 2 362 (spadek o 6 proc.), Piotr i Paweł 3 135 (spadek o 42 proc.), Polomarket  11 955 (spadek o 19 proc.), Sedal  1 969 (wzrost o 2 proc.), Simply Market 9 323 (spadek o 7 proc.), Stokrotka 17 005 (wzrost o 13 proc.), Stokrotka Market 6 677 (wzrost o 9 proc.), Tesco Supermarkety 12 385 (wzrost o 26 proc.), Tesco supermarkety w centrach handlowych 18 801 (wzrost o 38 proc.), Top Market 6 042 (wzrost o 44 proc.), Topaz 13 565 (wzrost o 33 proc.) oraz Twój Market 5 274 (wzrost aż o 93 proc.). W sumie supermarkety zorganizowały 217 788 promocji (wzrost o 14 proc.).

Dane: ABR Sesta

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.