Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem

Autor: dlahandlu.pl 9 stycznia 2018 12:22

Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem Fot. Shutterstock

Według prognozy Haitong Banku, Biedronka będzie mieć w Polsce około 3000 sklepów w 2020 roku. Wówczas sprzedaż sieci wyniesie 56,4 mld zł. Na koniec 2017 roku, według szacunków Haitong Banku, sieć miała 2822 placówki. Sprzedaż za zeszły rok wyniosła 47 mld zł.

Haitong Bank podał w raporcie z 28 grudnia 2017 roku, iż w latach 2016-2020 sieć będzie rosła średniorocznie o 3 proc., pod względem liczby sklepów. W 2018 roku ma ich być 2902, a w 2019 roku - 2982. Z wyliczeń Haitong Banku wynika, że w 2017 roku sieć Biedronka otworzyła 120 placówek, a zamknęła 20. W tym roku i w roku 2019 zamknięć będzie także po 20, natomiast w 2020 roku sieć nie dokona już żadnego zamknięcia. Pod względem otwarć, Haitong Bank spodziewa się, że Biedronce przybędzie po 100 sklepów w dwóch kolejnych latach 2018-2019, a w 2020 roku urośnie o 65 placówek.

Co ciekawe, Haitong Bank spodziewa się osłabienia wzrostu sprzedaż LfL, czyli na porównywalnej liczbie placówek. W 2017 r. wzrost tej sprzedaży wyniósł według szacunków Banku 8,3 proc. (po silnym wzroście o 9,5 proc. w 2016 r.), a w tym roku ma osłabić się do 6 proc. W kolejnych latach objętych prognozą wyniesie on po 3 proc.

Mimo to, jak zaznacza Haitong Bank, prognoza wzrostu sprzedaży LfL na 2018 r. została podniesiona do 6 proc., z wcześniej zakładanych 5 proc. Powodem tego jest fakt, iż sprzedaż detaliczna w Polsce utrzymuje się na dość wysokim poziomie, co jest efektem rekordowo niskiego bezrobocia, rosnących płac i zaskakująco dobrych nastrojów konsumenckich, a także wysokiego wzrostu cen żywności.

Jak prognozuje Haitong Bank, w 2017 roku Biedronka miała niemal 47 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznaczało wzrost o 10,1 proc. W 2018 roku sprzedaż ma wynieść 51,2 mld zł (plus 9,1 proc.), w 2019 roku 53,8 mld zł (plus 5,1 proc.), a w 2020 roku 56,4 proc. (plus 4,8 proc.). Średnioroczny wzrost w latach 2016-2020 wyniesie 7 proc.

Przypomnijmy, że Biedronka już w 2011 roku zapowiadała dojście do liczby 3000 sklepów w Polsce. Liczba ta miała zostać osiągnięta w roku 2015, jednak dynamika otwarć w kolejnych latach zmalała.

Przeczytaj także:

Prognoza Haitong Bank dla Biedronki: 12,4 mld zł przychodów w IV kwartale

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8149

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556184

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.