PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Biedronka zwraca uwagę na niski poziom czytelnictwa w Polsce. Chce to zmieniać

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2018 15:28

Co czwarty Polak w ostatnim roku nie przeczytał żadnej książki, a niemal połowa ankietowanych żadnej nie kupiła – informuje Biedronka. Sieć chce propagować czytelnictwo w naszym kraju, poprzez konkurs Piórko.

- W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło. Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc. przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych – wymienia Biedronka.

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50 proc. badanych. 43 proc. deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38 proc. czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18 proc. słucha w domu audiobooków. Tylko 4 proc. najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32 proc. badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Aby popularyzować czytelnictwo, Biedronka ogłosiła czwartą edycję konkursu literackiego Piórko, skierowanego do piszących i ilustratorów. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71 proc.) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dff 2018-02-12 14:18:32

    kto by pomyślał, Biedronka martwi sie o poziom czytelnictwa w Polsce, zabawne...bardziej chyba martwi sie o portfele Polaków

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,51

  • Min

    9,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8523

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane