Black Friday: Mniej transakcji, ale o wyższej wartości

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2017 11:43

Black Friday: Mniej transakcji, ale o wyższej wartości fot. shutterstock.com

Awin, sieć reklamy efektywnościowej, podsumował wyniki tegorocznego Black Friday. Z danych firmy wynika, ze w Polsce zanotowano wysoki wzrost dochodu – o 45 proc. i wzrost średniej wartości zamówienia o 37 euro, przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 18 proc.

Black Friday, co nie zmienia się od lat, przewyższa sprzedaż we wszystkie zwykłe piątki IV kwartału 2017 roku. Niezmiennie jak przed rokiem miastem z najlepszymi wynikami była Warszawa. Za nią uplasowały się: Kraków, Katowice, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Łódź.  

Awin wnioskuje, że przyczyną samego spadku może być znaczące wydłużenie, a raczej wyprzedzenie święta zakupowego. - Każdy z reklamodawców chciałby wykorzystać nadarzającą się okazję maksymalnie i w związku z tym niektórzy z nich posunęli się do planowego falstartu względem reszty branży, chcąc tym samym uprzedzić konkurencję. Przykładem może być Euro RTV AGD, które swoją akcję promocyjną „Black Weeks” rozpoczęło już na początku listopada, obniżając ceny na część dostępnego asortymentu. Zwieńczeniem akcji jest oczywiście Cyber Weekend, uwzględniający zarówno Black Friday oraz Cyber Monday (który nie znalazł jeszcze tak dużego uznania w oczach zarówno sklepów, jak i klientów na polskim rynku), jednak przeceny w wielu miejscach trwały już wcześniej – oceniają przedstawiciele Awin.

Według Awin polski rynek skupił się od samego początku tylko na jednym dniu, zamiast traktować temat kompleksowo. W krajach zachodnich nieodzowną kontynuacją Czarnego Piątku jest Cyber Monday, co samoistnie przedłuża święto zakupowe o 3 dni.

- Biorąc pod uwagę zarówno kampanie wyprzedzające Black Friday, jak i wybiórcze podejście do Cyber Monday, ciężko jest określić czy spadek rzeczywiście miał miejsce. Zainteresowanie klientów mogło bowiem zostać rozłożone w czasie, co zredukowało ubiegłoroczny szał zakupowy i związany z nim wynik – komentuje Mateusz Łukianiuk, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Awin.

Awin porównał także międzynarodowe dostawy. Okazuje się, że najwięcej dostaw do zagranicznych klientów od polskich reklamodawców trafiło do Niemiec i Francji.

Wśród polskich klientów podczas zakupów dominującą rolę (84 proc.) odgrywa desktop jednak w stosunku do zeszłego roku odnotowano spadek o 4,55 proc. Jednocześnie widać rosnącą rolę smartfonoów, na których dokonano 14 proc. transakcji, o 5,38 proc. więcej niż przed rokiem. 

Podczas tegorocznego Black Friday polscy klienci głównie szukali okazji w kategorii ubrania i akcesoria.

Najskuteczniejsi okazali się wydawcy oferujący kody promocyjne (podobnie jak w zeszłym roku), natomiast na drugim miejscu znaleźli się wydawcy contentowi. To duża zmiana, gdyż w poprzednim roku zajmowali oni 5 pozycję.

Natomiast w przypadku rynku globalnego, Awin odnotował wzrost liczby transakcji w porównaniu do zeszłego roku o 21 proc., natomiast globalny dochód wzrósł o 27 proc. O popularności zakupów w tym dniu świadczyć może też wzrost średniej wartości zamówienia o 5 euro.

Awin to sieć reklamy efektywnościowej, która działając z ponad 6000 reklamodawców i ponad 100 000 wydawców z całego świata, na bieżąco analizowała tegoroczne wyniki sprzedaży generowanej w Black Friday. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klara 2017-11-29 11:11:42

    Można prosić likn do źródła? Na stronie Awinu nie ma raportu z Polski.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.