Black Friday odpowiada już za 8 proc. listopadowej sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 11:11

Wzrost znaczenia Black Friday widać także na polskim rynku. W 2015 odpowiadał on za 4 proc. miesięcznej sprzedaży w listopadzie, a w 2016 za 8 proc. - zaznacza Mateusz Łukianiuk, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Awin.

Oceniając sprzedaż wygenerowaną we wszystkie listopadowe piątki w Polsce w 2016 roku, ten jeden dzień, Black Friday, odpowiada za ponad połowę. W 2016 roku obrót Czarnego Piątku znacznie przewyższył, zarówno ten generowany w Cyber Monday, jak i średni dzienny obrót w całym listopadzie. Niezależnie od urządzenia, po które sięgali polscy klienci w 2016 roku, Black Friday wygenerował zdecydowanie więcej transakcji, niż Cyber Monday. Największa przewaga dotyczyła jednak użytkowników smartfonów, wynosząc 83%. 

Patrząc na całościowy wzrost sprzedaży w trakcie Czarnego Piątku w sieci Awin, 46% wygenerowały właśnie smartfony, 42% komputery stacjonarne, a zaledwie 12% tablety. Statystyki pokazują, że w ubiegłym roku sprzedaż poprzez smartfony wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z desktopami i trzykrotnie w przypadku tabletów - podkreśla Mateusz Łukianiuk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane