Blikle na VI FRSiH: Nie chcemy być na każdym rogu

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2013 11:44

- Zamierzamy nadal rozwijać naszą firmę i sieć cukierni. Jednak nie planujemy rozwoju w kierunku firmy globalnej, dobrze czujemy się na rynku luksusowym ale lokalnym - powiedział Andrzej Blikle, wiceprezes rady nadzorczej A.Blikle, podczas sesji inauguracyjnej VI edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Andrzej Blikle, podczas sesji inauguracyjnej VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, zapewnił, że firma Blikle plannuje rozwój sieci, niedawno powstała nowa cukiernia w stolicy, trwają przygotowania do otwarcia kolejnych. - Jednak nie zamierzamy być na każdym rogu - zapewniał Andrzej Blikle.

Jego zdaniem firmy, które oferują produkty z segmentu premium stosunkowo łatwo przeżywają kryzys. - Zwłaszcza, jesli zakup produktu nie wiąże się z dużym wydatkiem, jak to jest w przypadku naszych ciastek. Spowolnienie okazało się dla nas łaskawe - dodaje Andrzej Blikle.
W Polsce działa ponad 1,5 mln firm rodzinnych. To olbrzymi rynek i niezwykle ważna grupa gospodarczo i społecznie.

-Firmy rodzinne w Polsce są stosunkowo młode, większość z nich powstało w latah 90-tych. W związku z tym duża grupa firm rodzinnych zbliża się do problemu sukcesji, to trudny temat. Jeśli w tego typu firmie nie dojdzie do sukcesji, znika ona z rynku, bo ojcowizny się nie sprzedaje - mówi Andrzej Blikle.
W UE zostały zroboione badania, że jedynie 30 proc. firm rodzinnych ma przygotowany plan sukcesji, w Polsce jest jeszcze gorzej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane