Blisko 982 mln zł przychodów ze sprzedaży Emperii w I półroczu br. Zysk rośnie dzięki marży

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2014 10:31

W całym pierwszym półroczu 2014 roku grupa Emperia Holding osiągnęła 981,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli były one o 0,1 proc. niższe niż rok wcześniej, gdy wyniosły 982,8 mln zł. W I półroczu 2014 r. Emperia wypracowała o 17,55 proc. wyższy zysk ze sprzedaży. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za I półrocze 2014 r. wyniosła 28,76 proc. a w okresie porównywalnym 24,44 proc. Łączny wynik netto za I półrocze 2014 r. wyniósł 17.355 tys. zł i był o 29,44 proc. niższy niż w okresie porównywalnym.

Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2014 r. wzrosły o 2,58 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 502,4 mln zł. To efekt wzrostu przychodów głównie w segmencie detalicznym oraz informatycznym.

W II kw. 2014 r. okresie Grupa wypracowała o 22,68 proc. wyższy zysk ze sprzedaży, który wyniósł 145,3 mln zł. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za II kwartał 2014r. wyniosła 28,93 proc. a w okresie porównywalnym 24,19 proc.
W II kwartale 2014r. Emperia wypracowała ogółem 14.126 tys. zł zysku netto, co w porównaniu do wyniku II kwartału 2013 r, gdy wyniósł 10.888 tys. zł stanowi wzrost wyniku o 29,74 proc. Na ten rezultat w istotny sposób wpłynął wynik segmentu detalicznego - 6.473 tys. zł, który osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

Przychody Segmentu Detalicznego w II kwartale 2014 roku wzrosły o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano spadek przychodów o 0,17 proc. (efekt spadku przychodów w I kwartale br.).
W II kwartale 2014 r. segment detaliczny osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

- Dobry wynik netto za II kwartał 2014 r. to efekt wysokiej marży handlowej zrealizowanej w II kwartale i I półroczu br., która wyniosła odpowiednio: 28,80 proc. w II kwartale 2014 r., 23,79 proc. w II kwartale 2013 r oraz 28,58 proc. w I półroczu 2014 r i 24,09 proc. w I półroczu 2013 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W br. do segmentu detalicznego zaliczono również przeniesione z segmentu zarządzania centralnego (z Emperia Holding SA) przychody z tytułu umów pośrednictwa handlowego wraz z przypisanymi, rozliczonymi statystycznie kosztami dotyczącymi tych przychodów (przychody - 1.541 tys. zł, koszty - 308 tys. zł, wynik netto - 999 tys. zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.