Blogerzy nie będą mogli wrzucać w koszty rachunków z restauracji czy kina

Autor: money.pl 28 listopada 2016 19:58

Koszty prowadzenia bloga już nie są dla fiskusa kosztami prowadzenia działalności gospodarczej. Resort finansów wydał interpretację podatkową, uznając, że wydatki związane z prowadzeniem bloga, związane są z realizacją osobistych potrzeb Wnioskodawcy - czytamy w money.pl

Prowadzenie bloga stanowi działalność zarobkową nawet dla dziesięciu tysięcy Polaków. Dla niektórych jest to nawet jedyne źródło utrzymania. Z tegorocznego raportu "Polska Blogosfera 2016" opracowanego przez sieć reklamową BLOGmedia wynika, że 4 proc. blogerów nie wykonuje żadnej innej pracy zarobkowej, a dla kolejnych 6 proc. jest to główne źródło dochodu.

Według raportu "Polska Blogosfera 2016", średni roczny dochód blogerów wynosi 4650 zł. Średnia stawka za wyjazd sponsorowany to 2,6 tys. zł, za wpis z wynagrodzeniem pobierają 870 zł, a za post w mediach społecznościowych - prawie 500 zł. Najpopularniejsze są blogi lifestylowe, a następnie kulinarne i o modzie.

W przypadku największych gwiazd zarobki idą w dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie. Według raportu Press Service, ekwiwalent reklamowy blogu Maffashion w 2015 roku wyniósł 39 mln zł. Niewiele ustępuje jej Jessica Mercedes, w przypadku której wartość ekwiwalentu reklamowego wyniósł 37 mln zł, a na trzecim miejscu znalazł się Ekskluzywny Menel - 17 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.