Boom na zdrowie  - sieci płyną z prądem na eko żywność

Autor: dlahandlu.pl 16 marca 2017 08:51

Potencjał rozwoju rynku zdrowej żywności w Polsce jest duży. Wartość tego rynku dziś szacowana jest na ponad 800 mln zł i rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością konsumentów. Sieci handlowe coraz chętniej poszerzają swoje półki o produkty bio i eko, chcąc przyciągnąć do siebie klientelę, która wcześniej zaopatrywała się w specjalistycznych sklepach.

Wśród najważniejszych trendów konsumenckich, które wpłyną na strategie sieci handlu spożywczego w nadchodzących latach, można wyróżnić m.in. zmianę nawyków żywieniowych - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez Roland Berger. Konsument jest coraz bardziej zainteresowany zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności – pomimo wyższych cen tych produktów, zyskują one na popularności.

- Szacuje się, że w ciągu 10 lat wartość rynku żywności ekologicznej wzrośnie do ponad 3 mld zł - uważa Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures.

Zgodnie z danymi najnowszego raportu The World of Organic Agriculture wydatki na żywność ekologiczną stanowią w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej najwyższą wartość przyjął w Danii (7,6 proc.), Szwajcarii (7,1 proc.), Austrii (6,5 proc.), Szwecji (6,0 proc.), Niemczech (4,4 proc.) oraz Luksemburgu (3,4 proc.). - Wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa - zapewnia Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska S.A.

Wielkopowierzchniowe sklepy w ostatnim czasie przywiązują dużą uwagę do ekologicznych i prozdrowotnych produktów.

Nowa kampania Lidla "TRADYCYJNIE czy NOWOCZEŚNIE?”, której ambasadorami są szef kuchni Karol Okrasa oraz blogerka Daria Ładocha, koncentruje się wokół kuchni tradycyjnej z jeden strony i nowych trendów kulinarnych z drugiej. - Czas odkryć zupełnie inny świat świadomego gotowania – humusu, tofu, soków jednodniowych, koktajli z jarmużu i zdrowych przekąsek – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Dbający o zdrową dietę, coraz częściej wybierają produkty bez konserwantów, barwników, wzbogacone o witaminy. Zwracają też uwagę na obniżoną zawartość tłuszczu i soli. Sięgają po produkty pełnoziarniste, bez dodatku glutaminianu i z obniżoną zawartością cukru. Co trzeci badany wybiera produkty ekologiczne, co drugi oczekuje większego ich wyboru w sklepach, a ponad 1/3 gotowa jest płacić za eko-żywność więcej.  30% z nas jest ciekawych nowości i otwartych na odkrywanie. Jeszcze 5 lat temu naturalność żywności liczyła się dla 14% badanych. Dziś już 47% Polaków przywiązuje do niej wagę – wynika z badań przygotowanych na zlecenie sieci Lidl.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane