Branża browarnicza rozwija się w tempie czterech nowych piw dziennie

Autor: Rzeczpospolita 6 lipca 2017 09:34

Koncerny stawiają na klasykę, browary rzemieślnicze eksperymentują na potęgę - podaje Rzeczpsopolita.

Piwo z rumiankiem lub z grillowanymi cytrynami albo brytyjski ale z mango i tabasco – to tylko niektóre z licznych nowości przygotowanych przez polskich piwowarów na lato.

Większość piwowarów sięgnęła po owoce i czekoladę. Hitem jest truskawka, obecna w co drugiej ofercie z owocami. Poza tym – śliwki, herbata Earl Grey, płatki owsiane, mango, ananas. Sa tez piwa leżakowane w beczkach po rumie.

Polska produkuje rocznie 40 mln hektolitrów piwa, co daje jej trzecie miejsce w Europie. W 2015 r. piwowarzy wpłacili do budżetu 9,9 mld zł, z czego 3,6 mld zł akcyzy. W 2016 r. Polacy wypili 98 l piwa per capita. Na czele są Czesi ze średnią 143 l na głowę mieszkańca. Według Browarów Polskich rynek piwa w Polsce współtworzy ponad 200 tys. miejsc pracy, a dwa na trzy piwa są w naszym kraju sprzedawane w 85 tys. małych sklepów.

Więcej w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.