Branża cukiernicza przez problemy zaczęła oferować produkty niższej jakości

www.portalspozywczy.pl 20 stycznia 2017 11:21

Rok 2016 ponownie był trudny dla branży cukierniczej w Polsce – wystarczy wymienić wzrost cen surowców, silną konkurencję i presję cenową napędzaną też przez sieci handlowe. W efekcie branża zaczęła oferować produkty niższej jakości, a wykorzystywanie niskiej jakości składników stanowiło barierę wzrostu rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

- Miniony rok ponownie przyniósł wzrost cen surowców, zwłaszcza cukru i ziarna kakaowego. Nie pozostało to bez wpływu na branżę. Ponadto na rynku panowała silna konkurencja i zjawisko nieustannej „promocji”, które przełożyły się na presję cenową, napędzaną przez sieci handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

- W efekcie część producentów zaczęła optymalizować koszty produkcji, oferując produkty niższej jakości. Aby spełnić wymóg cenowy i jednocześnie osiągnąć wyniki powyżej progu rentowności, niektórzy zdecydowali się na stosowanie zamienników, tańszych surowców - dodaje.

- Konkurowanie ceną odbija się zarówno na producentach, jak i konsumentach. Klient, który raz zniechęci się do produktu, nie kupi go ponownie. Wykorzystywanie niskiej jakości składników stanowiło barierę zarówno wzrostu polskiego rynku słodyczy, jak i wykorzystania dużego potencjału i innowacyjności. Nasza firma kontynuuje przyjętą strategię – stawiamy na bardzo wysoką jakość produktów i nie konkurujemy jej kosztem – mówi również.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane