Branża cukiernicza przez problemy zaczęła oferować produkty niższej jakości

www.portalspozywczy.pl 20 stycznia 2017 11:21

Rok 2016 ponownie był trudny dla branży cukierniczej w Polsce – wystarczy wymienić wzrost cen surowców, silną konkurencję i presję cenową napędzaną też przez sieci handlowe. W efekcie branża zaczęła oferować produkty niższej jakości, a wykorzystywanie niskiej jakości składników stanowiło barierę wzrostu rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

- Miniony rok ponownie przyniósł wzrost cen surowców, zwłaszcza cukru i ziarna kakaowego. Nie pozostało to bez wpływu na branżę. Ponadto na rynku panowała silna konkurencja i zjawisko nieustannej „promocji”, które przełożyły się na presję cenową, napędzaną przez sieci handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.

- W efekcie część producentów zaczęła optymalizować koszty produkcji, oferując produkty niższej jakości. Aby spełnić wymóg cenowy i jednocześnie osiągnąć wyniki powyżej progu rentowności, niektórzy zdecydowali się na stosowanie zamienników, tańszych surowców - dodaje.

- Konkurowanie ceną odbija się zarówno na producentach, jak i konsumentach. Klient, który raz zniechęci się do produktu, nie kupi go ponownie. Wykorzystywanie niskiej jakości składników stanowiło barierę zarówno wzrostu polskiego rynku słodyczy, jak i wykorzystania dużego potencjału i innowacyjności. Nasza firma kontynuuje przyjętą strategię – stawiamy na bardzo wysoką jakość produktów i nie konkurujemy jej kosztem – mówi również.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.