Branża detaliczna stoi u progu nowej rewolucji technologicznej

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2017 13:06

Branża detaliczna stoi u progu nowej rewolucji technologicznej Fot. za Shutterstock.com

Nowe technologie coraz śmielej wkraczają w codzienne życie. To już nie tylko lokalizacja w internecie restauracji lub sklepu ulubionej sieci, czy płatności mobilne. Nadchodzą technologie rodem z filmów science fiction, takie jak personalizacja oferty tworzona na podstawie mimiki twarzy. Analitycy i eksperci są zgodni – to ogromna szansa dla sektora detalicznego. Rozwijać się będzie nie tylko e-commerce, na nowinkach technicznych skorzystają także sieci sklepów stacjonarnych.

Wszyscy chyba pamiętamy scenę z filmu „Raport mniejszości”, gdy grający głównego bohatera Tom Cruise wkracza do galerii handlowej i natychmiast zostaje zasypany ofertami handlowymi pobliskich sklepów. Ofertami, skierowanymi imiennie właśnie do jego osoby. Czy fantazja twórców filmu wkrótce może stać się rzeczywistością?

Valentyn Kropov, Delivery Director w SoftServe zwraca uwagę, że już teraz możliwe jest tworzenie dokładnych prognoz dotyczących zachowania ludzi. Najpierw trzeba uzyskać najbardziej dokładny profil indywidualny, w tym celu najlepiej przeanalizować działania online wraz z językiem niewerbalnym - mimiką, gestami, mową ciała, intonacją głosu. Potem, dzięki zastosowaniu właściwych metod analizy, tworzy się kompletny obraz psychotypu osoby, co w połączeniu z informacjami o jej sytuacji finansowej i preferencjach sprawia, że można dokładnie przewidzieć, co się takiej osobie spodoba i co z dużym prawdopodobieństwem kupi.

Problemem jest wejście w posiadanie takich informacji, potrzebny jest bowiem kontakt fizyczny lub przynajmniej wizerunek osoby. Takie informacje najprościej jest uzyskać obecnie za pomocą kamery wideo, którą każdy nosi przy sobie w postaci smartfona. To właśnie zebranie niezbędnych danych psychometrycznych dotyczących użytkowników jest jednym z najważniejszych celów uruchamiania serwisów darmowych rozmów wideo i audio.

Niedawno pojawił się raport „The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2017”, który analizuje, jak trendy przedstawione w raporcie Deloitte „TMT Predictions 2017”, przekładają się na życie i zwyczaje konsumentów.

Jak czytamy w raporcie, jedną z technologii, która przekłada się na życie i zwyczaje konsumentów jest biometria. Deloitte przewiduje, że przynajmniej 80 proc. posiadaczy telefonów z czytnikiem linii papilarnych będzie korzystać z niego regularnie: każdy z nich będzie używany średnio 30 razy dziennie. Autorzy raportu wskazują, że pod koniec dekady zabezpieczenia biometryczne staną się tak wszechobecne jak przednie kamery w smartfonach. Ich sukces i popularność wynika z możliwości szybkiego i dyskretnego, w stosunku do haseł, odblokowania telefonów i uwierzytelniania transakcji. konsumenckich. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane