Branża dóbr konsumpcyjnych nie docenia fundamentalnych oczekiwań klientów

Autor: pr, dlahandlu.pl 4 sierpnia 2016 09:34

Branża dóbr konsumpcyjnych nie docenia fundamentalnych oczekiwań klientów fot. shutterstock

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych chcąc wyprzedzić nadchodzące zmiany i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną, przekształcają się w pełni zintegrowane przedsiębiorstwa zdolne do reagowania na potrzeby klientów w obrębie wielu kanałów i na różnych etapach kontaktu z konsumentami. Stale rośnie rola technologii – już 30% firm korzysta z usług analityków danych, a w ciągu najbliższych dwóch lat ten odsetek się podwoi. W przyszłości duży problem może stanowić brak pełnego zrozumienia fundamentalnych oczekiwań klientów – wynika z najnowszego badania KPMG i organizacji The Consumer Goods Forum.

Badanie został przeprowadzone wśród 400 członków kadry kierowniczej firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych z 27 krajów.

Badanie pokazuje, że 32% menedżerów reprezentujących branżę dóbr konsumpcyjnych do 2018 roku planuje rozwinąć swoje aktualne jedno-, wielo-, lub omni-kanałowe operacje detaliczne. W konsekwencji powstają całkowicie cyfrowo zintegrowane firmy – łączące w sobie nie tylko kanały sprzedaży, ale także produkcję, inwentarz, marketing, sprzedaż, płatność i dystrybucję. Jednocześnie 42% menedżerów twierdzi, że ich klienci, w szczególności wpływowe tzw. pokolenie Millenials, oczekują wielokanałowej i bezproblemowej sprzedaży.

- Żeby skutecznie konkurować na globalnym rynku w warunkach stale zmieniającej się demografii, nawet obecnie najlepsi w swojej klasie detaliści i producenci dóbr konsumpcyjnych potrzebują jeszcze głębszego, bardziej wielowymiarowego zrozumienia swoich klientów. Strategia szczególnego ukierunkowania na klienta (eng. hyper customer-centricity), polega na skoncentrowaniu uwagi na konsumencie dzięki zastosowaniu zaawansowanej analizy danych oraz inteligentnych technologii. Te rozwiązania wykorzystywane są do śledzenia i przewidywania zachowania klientów w czasie zbliżonym do rzeczywistego w celu dostarczenia mu spersonalizowanych produktów i usług, w czasie, miejscu i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

Z badania KPMG wynika, że firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30% menedżerów twierdzi, że obecnie korzysta z usług analityków danych. Odsetek ten podwoi się w ciągu najbliższych dwóch lat. Oczekuje się również, że wzrośnie wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost przewidywany jest przez kadrę zarządzającą z branży dóbr konsumpcyjnych, można wyróżnić systemy śledzenia w czasie rzeczywistym, modelowanie scenariuszy i testów warunków skrajnych oraz ukierunkowanie na skalę mikro.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane