Branża winiarska szykuje wiele nowości produktowych

Autor: dlahandlu.pl 16 stycznia 2018 14:52

Producenci z branży winiarskiej oczekują na obiecaną obniżkę podatku akcyzowego na cydr oraz wprowadzenie definicji „cydrów aromatyzowanych” do ustawy winiarskiej, co pozwoliłoby na skokowy rozwój branży i pojawienie się na półkach sklepowych cydrów smakowych. Wielu producentów zapowiada wprowadzanie nowych, często innowacyjnych produktów i odświeżanie dotychczasowych opakowań.

Miniony rok przyniósł polskiej branży winiarskiej duży, bardzo istotny projekt – Zespół ds. Rozwoju Sektora Winiarskiego w Polsce, powołany przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przedstawiciele urzędów centralnych wraz z organizacjami reprezentującymi branżę wspólnie analizują problemy i zgłaszane postulaty. Inicjatywa daje szansę wypracowania kompleksowych rozwiązań. Jednym z wyzwań jest problem rozbieżności w przepisach technologicznych i celnych oraz ustalenie jednoznacznych zasad klasyfikacji wyrobów. W tym celu niezbędna jest kooperacja Ministerstw: Rolnictwa i Finansów. Prace Zespołu stwarzają idealne warunki do merytorycznej dyskusji i rozwiązania problemu.

 - Wierzymy, że 2018 r. przyniesie wiele pozytywnych zmian. W Nowy Rok spoglądamy z nadzieją. Ogłoszona, w październiku przez premiera Morawieckiego, informacja o obniżce podatku akcyzowego na cydr daje szanse rozwoju tego segmentu. Teraz czekamy na odpowiednią zmianę przepisów. Dodatkowo liczymy na szybkie wprowadzenie definicji „cydrów aromatyzowanych” do ustawy winiarskiej, co umożliwi rozpoczęcie w Polsce produkcji lubianych przez konsumentów cydrów o smakach innych niż jabłkowy - mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Prace Zespołu pozytywnie ocenia Jakub Nowak, prezes zarządu - Jantoń SA. - W ramach 
ZP PRW prowadzimy zaawansowane rozmowy na poziomie różnych ministerstw. Widzimy, 
że chcą wspierać polskie przedsiębiorstwa. W końcu jest między nami dialog i wola, 
aby uporządkować te aspekty prawne, które hamują rozwój niektórych kategorii. Liczę na wdrożenie w życie obietnicy zniesienia podatku akcyzowego na cydr, co pozwoli na skokowy wzrost tego segmentu – mówi Jakub Nowak.

Dodaje, że w jego firmie przyszły rok będzie obfitował w nowości. Spółka kończy obecnie trzy poważne projekty strategiczne. Dwa z nich będą dużymi innowacjami, będą to produkty 
dedykowane na okres wiosenno-letni.

Podobnie jak Jantoń, nowości chce wprowadzać firma Henkell & Co. Polska. Firma zapewnia, że nie zabraknie wśród nich bardzo innowacyjnych produktów.

O nowościach produktowych wspomina także Adam Gogacz, specjalista ds. marketingu z firmy Mazurskie Miody. - Planujemy wprowadzić na polski rynek kilka zaskakujących nowości i przeprowadzić odświeżenie szaty graficznej produktów obecnych w sprzedaży. Skupimy się głównie na mocnych alkoholach oraz miodach pitnych. Liczymy na dalszy rozwój firmy oraz zdobywanie nowych kierunków eksportowych. Mamy nadzieję, że bez większych problemów dostosujemy się do oczekiwań konsumentów, których decyzje z roku na rok stają się coraz bardziej świadome, co nas bardzo cieszy - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.