Branże spożywcza i handlowa zyskują na podnoszeniu standardów CSR

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2013 10:52

Zarówno handel, jak i producenci żywności inwestują w efektywność energetyczną, kampanie społeczne i fair trade. Czerpią z tego nie tylko korzyści natury etycznej, ale też czysto biznesowej - wynika z dyskusji na panelu "Zrównoważony rozwój w handlu i w przemyśle spożywczym" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2013.

- Efektywność energetyczna jest obecnie bardzo ważnym punktem w strategii każdej sieci handlowej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że efektywność w tym zakresie znacząco zmniejsza koszty funkcjonowania obiektów handlowych. To przekłada się na półkowe ceny oferowanych w nich produktów, co z kolei wpływa na zadowolenie odwiedzających sklepy konsumentów - tłumaczyła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD).

Sieci handlowe współpracują w temacie efektywności energetycznej ze swoimi dostawcami. - Zależy nam na racjonalizacji łańcucha dostaw, tak aby był on jak najkrótszy. Właśnie w tym obszarze widzimy największy potencjał - wskazała Juszkiewicz. - W Metro Group, firmie którą reprezentuję "na co dzień", udało nam się znacząco zredukować użycie samochodów dostawczych, co z jednej strony wpływa korzystnie na ponoszone przez nas koszty, z drugiej zaś na środowisko naturalne. Minimalizacja negatywnego oddziaływania sieci handlowych na otoczenie jest bardzo istotna - podkreśliła.

W podnoszenie poziomu efektywności energetycznej inwestują też firmy spożywcze, w tym mleczarskie. Edward Bajko, prezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek zwrócił uwagę, że polskie mleczarstwo w ostatnich latach wykonało ogromny skok techniczny i technologiczny. - Większość z inwestycji w branży miała na celu poprawę jakości produktów, dostosowanie ich do wymagań nowoczesnych konsumentów, ale siłą rzeczy nowe linie technologiczne są też bardziej efektywne energetycznie. Ilość energii, którą trzeba zużyć do wyprodukowania wyrobu spadła. Ostatnie kilkanaście lat to zatem nie tylko konsekwentny postęp w zakresie jakości produktów, ale także podniesienie poziomu efektywności energetycznej. Nawet jeśli nastąpił on niejako "przy okazji" - zaznaczył Bajko.

- Niemniej, w tej chwili coraz więcej firm z branży planuje inwestować stricte w efektywność energetyczną. Mleczarnie myślą o samodzielnym wytwarzaniu energii elektrycznej i ciepła z gazu. Możemy też obserwować próby budowania biogazowi, oraz wiele innych przedsięwzięć, związanych chociażby z dokładnym opomiarowaniem produkcji. Wydaje się, że mleczarstwo jest w czołówce tego typu działań. Wynika to nie tylko ze szczytnych idei, ale także z rachunku ekonomicznego - dodał. W Spomleku koszty energii zajmują trzecie miejsce pod względem wagi, zaraz po kosztach surowca i kosztach pracy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.