Bricomarche chce przekroczyć w tym roku miliard złotych obrotu

www.portalspozywczy.pl 14 marca 2013 14:48

W 2012 r. obrót należącej do Grupy Muszkieterów sieci supermarketów typu "dom i ogród" Bricomarché sięgnął 884 mln zł, w roku 2013 może przekroczyć już 1 mld zł. Sieć chce także mocno inwestować w nowe sklepy.

Sieć Bricomarché zanotowała w ubiegłym roku wzrost obrotu o 10,5 proc. Jej udział w wartym 38 mld zł rynku DIY wyniósł 5,4 proc. W tym roku, pomimo kryzysu firma planuje utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży. - Pierwsze miesiące br. okazały się dla nas dobre, notujemy progresję, w całym roku chcemy utrzymać dwucyfrowy wzrost. Taki jest nasz cel - mówi Marian Słomiak, członek zarządu i rzecznik Bricomarché.

Dodaje, że rynek jest trudny, a klient jest coraz bardziej świadomy i trudno go namówić na zakupy, co nie oznacza, że klienta nie stać na zakupy. Klienci obawiają się wydawać pieniądze i czekają na sygnał, że sytuacja w gospodarce się poprawia. Jednak jak wyjaśnia Marian Słomiak siła Bricomarché tkwi w tym, że sklepy nie obsługują rynku inwestycyjnego, a rynek tradycyjny, rynek drobnego majsterkowicza, drobnych remontów. Sklepy rozbudowują ostatnio coraz bardziej popularny dział "ogród" i inwestują w marki własne. - Dlatego jesteśmy spokojni, że nasze obroty nie będą spadały - mówi.

W 2013 r. obroty sieci wzrosną o ok. 120 mln zł. - Zakładamy że w tym roku nasze obroty przekroczą miliard złotych. Oczywiście mogą wydarzyć się jakieś nieprzewidziane rzeczy, np. niezależne od nas problemy z otwarciem sklepów, co może przełożyć się na wynik. Sądzę jednak, że miliard przekroczymy wcześniej niż na koniec 2013 roku.

Sieć chce także mocno przyspieszyć rozwój sieci sklepów. - Na ten rok planujemy otwarcie 17 sklepów, z czego trzy już działają. W kolejnych 2-3 latach chcemy utrzymać tę dynamikę i otwierać kilkanaście placówek rocznie. Jeśli to się uda będę bardzo zadowolony - wyjaśnia Marian Słomiak.

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, Bricomarché ma już zakupione lokalizacje pod kilkadziesiąt kolejnych placówek. Docelowo w Polsce Grupa Muszkieterów może uruchomić ok. 300 supermarketów typu "dom i ogród", obecnie ma ich 85.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.