Browary mają pomysł jak obejść zakaz reklamy piwa

Autor: Rzeczpospolita 12 kwietnia 2018 09:37

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Producenci odpowiadają: wróci piwo bezalkoholowe. Zakaz reklamy piwa przed 23.00, czyli w najlepszym czasie antenowym (obecnie można je promować od 20.00), skomplikuje życie głównie trzem wielkim browarom, ale stracą też na nim telewizje, a zarobić może internet – informuje czwartkowa „Rzeczpospolita”.

Długo przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd.

Reklam tego trunku w mediach jest coraz więcej. Jak wyliczyła KRRiT, ich liczba wzrosła z 26 tys. w 2003 r. do 780 tys. w 2017. Niemal dwie trzecie to reklamy telewizyjne, a budżety przeznaczone na to medium rosną w ostatnich latach o 3–5 proc. rocznie

Na reklamowanie marek w telewizji w Polsce stać jedynie największe browary. Jak wynika z danych Publicis Media, przesunięcie pory reklamowania piwa z czasu największej oglądalności ku północy ograniczy wydatki reklamowe branży w telewizji, które wynoszą 112 mln zł rocznie. Na drugim miejscu jest internet, gdzie piwo jest coraz bardziej widoczne: w 2017 r. trafiło tu 51 mln zł. Prasa zarobiła na małym jasnym tylko 371 tys. zł. Tymczasem ministerstwo Zdrowia ocenia budżet reklamowy w TV dziesięć razy wyżej niż branża – na ok. 1-1,5 mld zł.

Nieoficjalnie branża reklamowa przyznaje, że rozwiązanie podsuwają trendy na rynku, a browary zaczęły inwestować w piwa bezalkoholowe, które ograniczeniom nie podlegają.

Całość w „Rzeczpospolitej”

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane