Burger King vs. Google Home: Internauci pokonali marketingowców

www.portalspozywczy.pl 14 kwietnia 2017 09:32

Burger King przekonał się o tym, jak niebezpieczne mogą być zabawy z nowoczesnymi technologiami. Reklama, która wydawałaby się marketingowym majtersztykiem, szybko zadziała na niekorzyść sieci. Internauci w tym przypadku okazali się po prostu sprytniejsi.

Pomysł był prosty, a jednocześnie bardzo oryginalny.  Aby skrócić czas spotu i zadziwić odbiorcę, postanowiono wykorzystać funkcjonalność popularnego w Stanach asystenta domowego Google Home.

Google Home to niewielkie urządzenie, które ma w sobie głośnik, mikrofon i jest podłączone do internetu. Można je poprosić, by włączyło jakąś piosenkę, sprawdziło definicję wyrazu, zarządzało domem i jego inteligentnymi elementami. Prośbę do "inteligentnego asystenta" trzeba jednak zacząć od zwrotu „OK, Google” i potem dopowiedzieć resztę.

Zwrot "OK, Google" postanowił wykorzystać w swoim spocie marketingowym również Burger King. Zamiast przed kamerą rozwodzić się o zaletach reklamowanego Whoopera (co byłoby drogie ze względu na koszty spotów reklamowych), aktor wywołał asystenta Google. Spot kończy magiczna kwestia: „OK, Google, What is the Whooper burger?”.

W ten sposób oglądana w TV reklama uruchamiała urządzenie Google Home, które z automatu sprawdzało w Wikipedii hasło „Whooper” (wcześniej podrasowane przez dział marketingu Burger King).

Problem w tym, że internauci podchwycili pomysł i poszli jeszcze dalej. Na Wikipedii zaczęły się mnożyć różne, prześmiewcze definicje. W efekcie z aktywowanego przez reklamę urządzenia można było usłyszeć, że burger powoduje raka lub składa się ze szczurzego mięsa. 

Jak donoszą media, po trzech godzinach Google zablokował w swych urządzeniach frazę z Whooperem.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.