PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

C&W: W 2015 roku otwarto w Polsce 23 nowe obiekty handlowe

Autor: dlahandlu.pl 16 lutego 2016 11:30

Według najnowszego raportu firmy Cushman & Wakefield „Property Times” w 2015 roku rynek powierzchni handlowych w Polsce powiększył się o prawie 650 000 m kw. Otwarto 23 nowe obiekty handlowe, a 27 proc. podaży stanowiły rozbudowy istniejących obiektów handlowych. W związku z rozwojem e-handlu w Polsce zarówno najemcy, jak i właściciele centrów handlowych coraz lepiej dostosowują swoje strategie sprzedażowe.

W 2015 roku oddano do użytku około 650 000 m kw., powierzchni handlowej, z czego 85% (551 000 m kw.) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 000 m kw. na magazyny handlowe. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln m kw. Aż 73% powierzchni, tj. 9,67 mln m kw., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18% zasobów, łącznie 2,4 mln m kw. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln m kw., obejmuje 7% zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. m kw.) to 2% rynku nowoczesnych powierzchni handlowych.

W ubiegłym roku otwarto 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowano 15 istniejących obiektów. Więcej powierzchni weszło na rynek w drugiej połowie roku. Największe nowe obiekty otwarte w 2015 r. to Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. m kw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. m kw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. m kw.), czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. m kw.). Mniejsze obiekty otwarto m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek, 24 tys. m kw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun, 25 tys. m kw.). W Warszawie przybyło 57 000 m kw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 000 m kw.), Ferio Wawer (12 300 m kw.) i Plac Vogla (5 160 m kw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17 500 m kw.) i Factory Ursus (6 000 mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 roku.

W wyniku rozbudowy istniejących obiektów przybyło 135 000 m kw. nowej powierzchni centrów handlowych. Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 000 m kw. i zmieniło nazwę na Aleja Bielany – obecnie jest to największy kompleks handlowy w Polsce o łącznej powierzchni 145 000 m kw. Przebudowę przeszły także m.in. Ogrody w Elblągu, Wola Park w Warszawie, Magnolia Park we Wrocławiu. Rozbudowy stanowiły aż 27% podaży w 2015 roku, co jest dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ich udział w podaży wynosił średnio 20%.

W 2015 roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek. W Warszawie mogliśmy obserwować debiuty takich marek jak: Kiabi, Jacadi, Courir, a także Origins, SuperDry, a Tab i Dairy Queen. Ekspansji poza Warszawę dokonały takie marki, jak: Esprit Bodywear, Colin’s, Lykke, Decimas, Gate, czy Sportisimo. Natomiast polska marka wyposażenia wnętrz a Tab otworzyła swoje salony w innych aglomeracjach zaraz po debiucie w stolicy.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.