PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Canappka: Miesięczne przychody baru wahają się od 50 do 80 tys. zł netto

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 czerwca 2013 12:54

Franczyzowa sieć Canappka informuje, że jedną z najważniejszych kwestii w przypadku tego biznesu jest wybór lokalizacji. Najlepiej sprawdzają się lokalizacje w pobliżu dużych ośrodków akademickich, biurowców i banków. To tam pracownicy i studenci będą decydować się na zakup śniadania. Ogólna powierzchnia lokalu nie powinna być mniejsza niż 80 mkw. Potrzebne jest bowiem zaplecze kuchenne i przestrzeń dla gości odwiedzających punkt gastronomiczny. Szacunkowe koszty inwestycji wahają się w kwocie od 150 do 300 tysięcy złotych. Szacowany okres zwrotu kosztów to przedział od 1,5 do 3 lat.

Po wyborze lokalizacji niezbędne jest uzyskanie wszystkich koniecznych pozwoleń i dokumentów. W pierwszej kolejności trzeba zadbać o spełnienie warunków inspekcji sanitarnej. Należy to zrobić z wyprzedzeniem, bo na uzyskanie wszystkich pozwoleń i kontroli w lokalu przeznacza się przynajmniej 3 tygodnie. Na liście jest też spełnienie warunków Państwowej Inspekcji Handlowej. Wszystkie zgody i pozwolenia niezbędne do uzyskania, w przypadku otwarcia nowego lokalu gastronomicznego, reguluje Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zastosowane rozwiązania musza być również zgodne z rozporządzeniami unijnymi. W tym wypadku jest to rozporządzenie nr 853/2004.

Niezbędnym elementem wyposażenia zaplecza kuchennego w tego typu lokalu gastronomicznym jest piec konwekcyjno parowy do wypieku pieczywa, lodówki i zamrażarki skrzyniowe, kuchenka elektryczna lub gazowa oraz podstawowe wyposażenie umożliwiające przygotowywanie posiłków. Najważniejszym elementem wyposażenia części sprzedażowej są lady chłodnicze, w których znajdują się prezentowane produkty dostępne do zakupu od razu. Sprzęt typu ekspres do kawy lub lodówki na napoje można uzyskać w ramach umowy leasingowej. W strefie dla gości powinno znaleźć się też kilka stolików, przy których można zjeść posiłki podawane na miejscu w lokalu.

Tym, co wyróżnia bark kanapkowy jest bez wątpienia menu. Podstawą oferty są oczywiście kanapki. - W naszych lokalach co roku zmieniamy pewne elementy menu i dodajemy nowe pozycje. Przy tworzeniu pierwszej koncepcji braliśmy pod uwagę różne gusta naszych przyszłych klientów. W ofercie muszą znaleźć się pozycje typowo wegetariańskie, a także coś konkretnego, dla osób, które nie wyobrażają sobie posiłków bezmięsnych. Trzeba uwzględnić zarówno upodobania kobiet, mężczyzn, jak i dzieci, dla których jedzenie kanapek z ostrymi sosami jest niewskazane - radzi Łukasz Borek, przedstawiciel sieci Canappka.

Bar kanapkowy, ze względu na nawyki grupy docelowej, jaką są przede wszystkim pracownicy biurowi i studenci, powinien być otwierany we wczesnych godzinach porannych. Tak by klienci mogli zaopatrzyć się w śniadanie jeszcze przed rozpoczęciem pracy o 8 rano. To właśnie o wczesnych godzinach i w porze lunchu można spodziewać się największego ruchu w lokalu. Do sprawnej obsługi takiego punktu potrzeba od 4 do 6 pracowników, którzy pracują na zmiany w zależności od natężenia ruchu. Koszty stałe, jakich należy się spodziewać to wynajem lokalu, wynagrodzenia pracowników i koszty produktów zamawianych według potrzeb. Miesięczne przychody baru kanapkowego wahają się między 50 a 80 tysiącami złotych netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.