Capgemini: Klienci preferują sklepy stacjonarne, ale te czują już oddech e-placówek

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2014 12:45

Badanie Capgemini pokazuje, że jeśli chodzi o punkt sprzedaży, to klienci z całego świata preferują nadal sklepy tradycyjne, ale popularność Internetu już im niemal dorównuje. 72% klientów uważa sklepy za ważne bądź bardzo ważne miejsca dokonywania transakcji, w porównaniu z 67% oceniającymi tak Internet.

 Jedynie 14% klientów wyraźnie zaznaczyło, że tradycyjne sklepy stały się dla nich mniej istotne. Jednakże większość klientów (51%) deklaruje, że w przyszłości zamierza wydać więcej pieniędzy na zakupy online niż w tradycyjnych sklepach. Poza wzrostem popularności smartfonów, rośnie popularność technologii cyfrowych wykorzystywanych w sklepach (np. w kioskach in-store), co może oznaczać, że wprowadzenie nowych technologii do tradycyjnych sklepów będzie mile widziane przez klientów.

Ponad jedna trzecia klientów na całym świecie odnosi wrażenie, że nie są dostatecznie jasno informowani przez sprzedawców, w jaki sposób są wykorzystywane ich dane osobowe. Indywidualne oczekiwania wobec sprzedawców są niskie: jeden na czterech klientów nie oczekuje, że znajomość historii transakcji przez ulubionego sprzedawcę poprawi poziom obsługi. Chociaż połowa klientów wierzy, że ich ulubieni sprzedawcy wykorzystują ich dane osobowe w sposób odpowiedzialny, jedna trzecia nie zgadza się na wykorzystanie przez sprzedawców danych z mediów społecznościowych.

Brian Girouard, wiceprezes Capgemini Consumer Products, Retail and Distribution Sector, komentuje: „To oczywiste, że obawy o poufność danych oraz niechęć do źle ukierunkowanych reklam w początkach handlu online odstraszają klientów z dojrzałych rynków od spersonalizowanych ofert. Sprzedawcy muszą wykazać się większą transparentnością oraz inteligencją w przyciąganiu klientów, jeśli chcą odzyskać zaufanie na dojrzałych rynkach i nie zahamować dynamiki wzrostu na rynkach rozwijających się."

Wśród innych najważniejszych ustaleń raportu warto wymienić: W samej branży mody odnotowano 9% wzrost preferencji dla zakupów online.
Oczekuje się, że cena online będzie niższa od ceny w sklepie, a nawet od ceny katalogowej: 72% respondentów zgadza się lub stanowczo zgadza się z tym poglądem. Dotyczy to wszystkich rynków. 65% respondentów oczekuje, że opcja zamówienia bezpośrednio od producenta marki stanie się bardziej popularna w najbliższych latach. 53% spodziewa się także, że wzrośnie popularność opcji zamówienia od producenta bezpośrednio poprzez aplikację. Popularność tradycyjnego centrum obsługi systematycznie maleje na każdym etapie procesu zakupowego, co najciekawsze nawet na etapie pozakupowym. Jedna trzecia (30%) uważa centrum za „zupełnie nieistotne" przy śledzeniu zamówienia, a jedna czwarta postrzega pomoc oferowaną przez centrum przy użyciu nowych produktów jako mało przydatną. Jeśli chodzi o przyszłe innowacje, respondenci zgadzają się, że kody QR (45%), Internet rzeczy (np. łączenie w sieć urządzeń takich jak „inteligentne" lodówki) (44%) oraz urządzenia noszone na ciele, takie jak Google Glass czy Apple Watch, (42%) staną się bardziej istotne w procesie zakupowym.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.