Carlsberg Polska: Zwiększa się udział produktów typu ALE, IPA, APA

www.portalspozywczy.pl 14 listopada 2017 11:08

Piwa smakowe i radlery utraciły status nowości, a w kategorii piwa zwiększa się udział specjalności i produktów typu ALE, IPA, APA. Mocno rosną piwa bezalkoholowe, a dla konsumentów ważna jest też kwestia autentyczności i pochodzenia produktu, na czym korzysta np. nowowprowadzona marka Żatecky Svetly Leżak – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- W tym roku wzrosty sprzedaży piw smakowych i radlerów, które są popularne głównie w sezonie, osiągając udział ok. 9 proc. w kategorii, nie były już tak wysokie. Wydaje mi się, że utraciły status nowości i stały się standardową częścią kategorii piwa - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Zwiększa się za to udział specjalności oraz produktów typu ALE, IPA, APA w kategorii piwa. Tego typu specjalności piwne jak ALE, IPA etc. stanowią bardzo niewielki udział w kategorii, jednak rosną bardzo dynamicznie - po 12 miesiącach narastająco o 260 proc. wartościowo. To pokazuje, że nasi piwosze przekonują się powoli i przyzwyczajają do tych smaków - dodaje.

- Drugi trend to wzrost segmentu piw bezalkoholowych, który choć nadal stosunkowo niewielki, czyli 2,25 proc. udziału w kategorii – po sierpniu odnotował wzrost sprzedaży wolumenowo o 23 proc., a wartościowo o 28 proc. – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane