Carrefour chce inwestować w badania etnograficzne, by lepiej poznać zachowania konsumenckie

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2013 12:20

Współczesny polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to coś więcej niż kupowanie produktów - obrazują relacje rodzinne i stanowią narzędzie wychowawcze - wynika z etnograficznych badań zachowań konsumenckich, przeprowadzonych przez badaczy z UW na zlecenie Carrefour Polska.

Jak mówi Robert Noceń, dyrektor marketingu, członek zarządu Carrefour Polska badania jakościowe w odróżnieniu od ilościowych dają szansę na poznanie rzeczywistych zachowań a nie tylko deklarowanych postaw, dotyczących wyborów konsumenckich. Takie badania choć droższe traktowane są przez Carrefour Polska jako konieczna inwestycja, która ma służyć lepszemu dopasowaniu oferty sklepów Carrefour do potrzeb klientów. - Trzeba pamietać, że działamy we wszystkich formatach stąd dopasowanie oferty do konkretnej lokalizacji jest dla nas szczególnie istotne. Jak dodał badania takie pozwalają na inspiracje do haseł reklamowych, bo respondenci w swobodnej rozmowie używają specyficznych wyrażeń, które nie pojawiają się, gdy badania przeprowadzone są metodą ankietową. Badania pokazały m.in., że hasło oszczędzać nie kojarzy się badanym najlepiej. Konsumenci C=chętnie używają natomiast określenia "zaradność", którym często dookreślają siebie.

Jak wynika z badań strategie zakupowe i zachowania konsumenckie Polaków różnią się w zależności od regionu kraju, w Warszawie czas to pieniądz - szybkość i wygoda zakupów stawiane są ponad atrakcyjnością promocji, wielkopolskie zarządzanie budżetemi aprowizacją to sztywny podział ról: jedno z małżonków zajmuje się zakupami i gotowaniem, drugie kontroluje domowe finanse. Na Śląsku ceni się jakość i solidność niemieckich
produktów, za zakupy odpowiedzialne są zwykle kobiety. Mieszkańcy stolicy wliczali czas i koszt dojazdu do sklepu jako element całkowitej
ceny zakupów.Warszawiacy woleli zaoszczędzić czas niż pieniądze, ponad promocje przedkładali wygodę i szybkość zrobienia zakupów w jednym sklepie. Zakupy miały podkreślać ich filozofię życiową i często były negocjowane z dzieckiem. Klienci z Wielkopolski wybierali kilka miejsc zakupów i nie wliczali czasu ani opłaty za paliwo do ceny kupionych produktów.Ślązacy rozpieszczali zakupami młodsze dzieci, jednak starsze dzieci partycypowały w kosztach utrzymania rodziny. Konsumenci ze Śląska cenili niemieckie produkty jako solidne, smaczne lub skuteczne. Przy atrakcyjnych promocjach badani konsumenci kupowali na zapas - np. droższe kosmetyki i środki czystości.  Rarytasem była na przykład lepsza wędlina, specjalne słodycze (dla dzieci), dobre wódki, wino i piwo regionalne (dla mężczyzn), ubrania lub wyjście do
restauracji. Szczególnie uprzywilejowane są dzieci - rodziny wybierają dla nich lepsze, wysokojakościowe produkty i deklarują, że na dzieciach
się nie oszczędza.Przez badanych rodziców wspólne zakupy traktowane były, między innymi, jako sposób na wdrożenie dzieci w umiejętne gospodarowanie finansami. Służyło temu np. oferowanie dziecku możliwości wyboru tylko jednego z pożądanych produktów lub zakupienie go z kieszonkowego. W sytuacji zakupów, faworyzowaną grupą są także zwierzęta domowe, dla których często kupuje się wyszukane i kosztowne produkty. Radość, okazywana przez zwierzęta dostające ulubione smakołyki, znacznie wpływa na poprawę nastroju właściciela.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.