Carrefour Polska: Hipermarkety generują ponad 50 proc. sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2017 16:33

Carrefour Polska: Hipermarkety generują ponad 50 proc. sprzedaży fot. materiały prasowe Carrefour

Hipermarkety to format, który cały czas się rozwija – uważa Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.  Jak informuje, sprzedaż Carrefoura w Polsce w trzecim kwartale nadal solidnie rośnie, we wszystkich formatach.

- W trzecim kwartale sprzedaż idzie bardzo dobrze, we wszystkich formatach. Jest to solidny wzrost, nie o ułamek procenta – mówi prezes.

W tym roku grupa Carrefoura otworzy 3 hipermarkety, między innymi  w Warszawie, na Białołęce, który ruszy 14 września. – Hipermarkety to format, który cały czas się rozwija – mówi Guillaume de Colonges. Jak informuje prezes sieci każdego roku Carrfeour inwestuje na polskim rynku ok. 250 mln zł, w tym w budowę i modernizację centrów handlowych oraz sklepów.

Szef Carrefoura w Polsce przyznaje, że nie wszystkie sklepy Carrefour w Polsce są rentowne. – Jeśli posiada się niemal 900 sklepów niemożliwe jest, by wszystkie były rentowne. Tym bardziej, że czynniki rentowności są różne, np. zależą od stawek czynszów. Jednak większość hipermarketów notuje wzrost - mówi. I dodaje, że hipermarkety sieci Carrefour nadal odpowiadają za ponad 50 proc. sprzedaży grupy w Polsce.

Spółka stara się restrukturyzować sklepy, które mają problemy. – Np. supermarket w Bydgoszczy miał gorsze wyniki. Zdecydowaliśmy się przeprojektować go na centrum outletowe, bo z naszej obserwacji wynikało, że klienci oczekiwali innej oferty - mówi Guillaume de Colonges.

Zdaniem prezesa, struktura grupy, w skład której wchodzą różne formaty sklepów, daje dużą możliwość manewru. Ponadto, dzięki temu klient ma możliwość wyboru pomiędzy hipermarketem, supermarketem, sklepem osiedlowym i internetowym.

- Na tym polega pojęcie omnichannel: klient może kupić to, co chce, kiedy chce i gdzie chce – ocenia Guillaume de Colonges.  

Carrefour jest gotowy wchodzić w nowoczesne rozwiązania, w tym rozwiązania cyfrowe. Jak mówi prezes, w porównaniu do wszystkich innych krajów, w których Carrefour  jest obecny, w Polsce wprowadzanych jest najwięcej tego typu projektów.

Jednym z nich jest projekt SąSiatki, zaproponowany przez Carrefour w sierpniu tego roku. Usługa oparta jest na mechanizmach ekonomii współpracy. Za jej pośrednictwem klienci mogą zamawiać zakupy przez Internet i dostarczać je sobie nawzajem.

Guillaume de Colonges poinformował, że aplikację potrzebną do zrealizowania usługi ściągnięto już 720 tys. razy. - Teraz jeszcze musimy dostosować sklepy do obsługi tej oferty. Do końca roku chcemy objąć tą usługą wszystkie placówki w stolicy. Potem, w kolejnych miastach w całej Polsce - mówi.

Ponadto, Carrefour jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce, uruchamia koncept Marketplace, czyli internetową platformę sprzedaży łączącą klientów ze sprzedawcami. Dzięki temu rozwiązaniu zyskają oni dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów oraz sprawdzonych sprzedawców.

Według informacji Carrefoura, w Marketplace znajdzie się dodatkowo 180 tys. produktów niedostępnych w sklepach sieci. Projekt ma ruszyć na początku czwartego kwartału.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane