Carrefour Polska wprowadza swój system znakowania żywności. Na razie dla marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 12:56

Carrefour Polska wprowadza swój system znakowania żywności. Na razie dla marki własnej Fot. Carrefour Polska

Carrefour Polska wprowadza nowy, dodatkowy system znakowania żywności, który za pomocą uproszczonych piktogramów informuje konsumentów o wartościach odżywczych i zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów. Wdrażanie systemu SENS na opakowaniach artykułów spożywczych marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury planowane jest jesienią 2017 roku. Sieć jest także otwarta na współpracę z producentami produktów brandowych i zapewnia, że przystąpienie do systemy nie wiąże się z kosztami.

Carrefour odpowiada w ten sposób na trend prozdrowotny, który jest dominującym trendem rynkowym, bo jak wynika z badań Nielsena, 28 proc. konsumentów jest skupionych na kwestiach związanych ze zdrowiem, w tym zdrowym odżywianiem.

Polska będzie 1. krajem, w którym oznakowania SENS pojawią się na produktach. Obecnie pilotażowo przez 3 miesiące projekt był wdrażany we Francji, gdzie znakowanie objęło 1000 produktów marki własnej. Zastosowanie oznaczeń na opakowaniach wpłynęło na zwiększenie sprzedaży produktów zawierających piktogramy, pomimo braku kampanii marketingowej.

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) został stworzony, aby pomóc konsumentom w dokonywaniu świadomego wyboru produktów, a przez to ułatwić im układanie zbilansowanej diety. 

–  Jesteśmy prekursorem na rynku we wdrażaniu systemu SENS. Polscy konsumenci skorzystają z niego jako pierwsi. System SENS zdobył uznanie oraz pozytywne opinie środowiska naukowo-badawczego nie tylko we Francji, ale również w Polsce – mówi Guillaume de Colonges, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska. Zapytany o to, czy nie boi się, że inne sieci zaczną wprowadzać swoje oznaczenia na produktach i na rynku zapanuje chaos odpowiedział: - Nie sądzę, że zacznie się wyścig na oznaczenia. Jako firmie innowacyjnej przyświecał nam cel, aby ułatwić naszym konsumentom zdrowsze wybory żywieniowe. Nie chcieliśmy czekać, nie robiąc nic, pomimo, otyłość i nadwaga to poważne problemy żywieniowe. Wystartowaliśmy z programem SENS, jeżeli inni partnerzy zechcą się dołączyć zapraszamy. Jeżeli się okaże po kolejnych badaniach konsumenckich, że pewne elementy programu, trzeba poprawić, aby były bardziej zrozumiałe, zrobimy to. Zależy nam jednak, żeby system zaczął działać, wspierając edukację żywieniową konsumentów.

Zadaniem SENS jest intuicyjnie informowanie klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów. Z tego powodu artykuły spożywcze podzielone zostały na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

– Większość produktów spożywczych jest potrzebna w zbilansowanej diecie, jednak w przypadku niektórych należy zwrócić szczególną uwagę na częstotliwość ich spożywania oraz na wielkość porcji – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.