Carrefour uruchamia inkubator technologiczny. Pomysły będą testowane w sklepach

Autor: www.dlahandlu.pl 3 marca 2017 10:39

Carrefour uruchamia inkubator technologiczny. Pomysły będą testowane w sklepach fot. shutterstock

Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce uruchamia inkubator technologiczny na potrzeby handlu. Projekt ten pozwoli sieci na poszukiwanie i wdrażanie innowacji istotnych dla całej branży.

Carrefour Polska udostępni wybranym start-upom specjalnie przygotowaną przestrzeń biurową o powierzchni 650 mkw. w Warszawie. Równocześnie jeden ze sklepów Carrefour, w którym zastosowane zostały najnowocześniejsze koncepty handlowe, stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami.

Carrefour zaprasza do współpracy firmy zarówno rozpoczynające działalność, jak i z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie wyższe o profilu informatycznym lub handlowym.

- Inkubator Carrefour to pierwsze takie wdrożenie sieci handlowej w Polsce. Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny wśród małych, prężnych firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale dzięki inwestycji w polskie start-upy zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – powiedział Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Partnerem przedsięwzięcia jest MADIFF, firma doradcza w zakresie innowacji cyfrowych i nowych technologii oraz jej akcelerator i-MADIFF. Jego rolą jest akceleracja start-upów i firm w fazie szybkiego wzrostu oraz wspólna z Carrefour, merytoryczna ocena i selekcja zgłaszanych projektów, a także dalsze wspieranie rozwoju wybranych firm, w tym poprzez dostarczanie im rozwiązań finansowych od momentu utworzenia (seed capital) do wejścia na giełdę oraz przyspieszenie ich ekspansji międzynarodowej (USA, Europa, Azja).

- Misją i-MADIFF, akceleratora start-upów utworzonego przez firmę MADIFF, jest budowa i rozwój polskich firm, które wpłyną na światowy rynek dzięki przełomowym innowacjom. Jesteśmy dumni ze współpracy z Carrefour Polska, który dzięki doświadczeniu i rozpoznawalnej marce ma siłę przyciągania najlepszych specjalistów oraz gwarantuje praktyczne zastosowanie najbardziej efektywnych rozwiązań w handlu – powiedział p. Fernandes De Aquino, założyciel i prezes MADIFF oraz i-MADIFF.

Przypomnijmy, ubiegłoroczny raport „Global Powers of Retailing” firmy Deloitte podkreśla skalę oddziaływania technologii cyfrowych na zakupy dokonywane w sklepach tradycyjnych, wskazując, że konsumenci coraz częściej chcą łączyć możliwości jakie daje im każdy z kanałów – offline i online. Dodatkowo chętniej wykorzystują oni narzędzia cyfrowe do wyboru tego co kupią oraz jak, gdzie i kiedy dokonają zakupu. Tempo zmian zachowań i oczekiwań konsumentów jest szybsze niż tempo ich zaspokajania przez sprzedających. Powoduje to powstanie tzw. „luki cyfrowej”.

Klienci domagają się bardziej zaawansowanych narzędzi cyfrowych. Narzędzia i kanały cyfrowe mogą zarówno poszerzyć zasięg dotarcia sieci detalicznych, jak i zwiększyć ich przychody.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Rafał 2017-03-16 15:37:01

    Jak mozna sie skontaktowac z tym Inkubatorem?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane