Carrefour usunie swoje logo z produktów marki własnej

www.portalspozywczy.pl 15 lipca 2014 13:52

Na przyszły rok Carrefour zaplanował usunięcie własnego logo z produktów marki własnej Carrefour Discount. Produkty te nadal będą dostępne w ofercie sieci, jednak zmieniony ma zostać ich wizerunek. Carrefour nie chce, aby nazwa sieci kojarzyła się z produktami najtańszej marki własnej, które, jak pokazują badania, często postrzegane są przez konsumentów jako mające gorszą jakość (niezależnie od tego, jaka ta jakość faktycznie jest) - czytamy w "Le Figaro".

Przypomnijmy, prezes Grupy Carrefour Georges Plassat pod koniec sierpnia 2012 r. zaprezentował strategię rozwoju, zgodnie z którą produkty marki własnej Carrefour miały być wycofywane z portfolio. Cały czas na półkach sklepów francuskiej sieci miały natomiast pozostać odpowiedniki produktów najniższej ceny. Niskokosztowa marka Carrefour Discount została wprowadzona w 2009 r. przez poprzedniego prezesa grupy, Larsa Olofssona.

Carrefour w swoich sklepach w Polsce oferuje produkty marki własnej ze wszystkich segmentów cenowych. Asortyment wszystkich marek własnych dostępnych w sieci liczy ok. 4000 referencji we wszystkich kategoriach produktowych. Należą do nich m.in. produkty spożywcze, produkty świeże, warzywa, owoce, wędliny, drogeryjne, perfumeryjne, napoje i alkohole, produkty przemysłowe i gospodarstwa domowego, artykuły sportowe, zabawki, artykuły sezonowe, sprzęt RTV/AGD oraz tekstylia.

Najpopularniejszymi produktami sprzedawanymi pod marką Carrefour są: produkty higieny papierowej i kosmetycznej (papier toaletowy, ręczniki kuchenne, chusteczki kosmetyczne, płatki do demakijażu), napoje energetyzujące i wody smakowe, produkty świeże (jaja, sery, jogurty, mrożonki), makaron domowy, ryż, koncentrat pomidorowy, warzywa konserwowe (kukurydza, groszek), chipsy, słodycze (draże, sezamki, chałwa, biszkopty, wafelki).

Jak wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez SW Research, marka Carrefour jest drugą najczęściej kupowaną marką własną w Polsce. Wybiera ją 61 proc. konsumentów, podczas gdy większą popularnością cieszy się tylko marka własna Tesco (64 proc.). Badanie zostało przeprowadzone w grudniu i styczniu 2014 r. metodą CAWI na próbie 1009 respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane