PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Carrefour w nowej kampanii idzie pod prąd!

Autor: Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot 17 marca 2016 10:12

Carrefour w nowej kampanii idzie pod prąd! fot. biuronapoleona.carrefour.pl

Marka Carrefour, którego historia w Polsce sięga 1997 roku i który dysponuje nad Wisłą ponad 800 sklepami - zarówno hipermarketami, supermarketami oraz sklepami typu convenience - to potężna siła, za którą od kiedy sięgam pamięcią nie szła w żaden sposób wyrazista i jakikolwiek sposób zapamiętywalna komunikacja marketingowa. Również na poziomie samych działań marketingowych, które budują wizerunek marki i sklepu pozostawała daleko za konkurencją taką jak Biedronka, Lidl czy Żabka - ocenia Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Pomimo szybkiego rozwoju sieci, wyczucia trendu convenience i intensywnego rozwijania go pod szyldem Carrefour Express, kreacje reklamowe nie nadążały. Tym bardziej cieszy ruch jaki ostatnio się dokonał.

Na duży plus zasługuje to, że w końcu duża i licząca się na polskim rynku marka zyskała komunikację, którą z pełną odpowiedzialnością można nazwać platformą komunikacji marki lub inaczej formatem reklamowym. A taki byt w marketingu jest kluczowy do budowania świadomości marki, brandingu oraz mentalnej dostępności brandu dla konsumenta.

Sama koncepcja może podobać się lub nie, bo to co jest tutaj kluczowe, to czy przyjęta koncepcja komunikacji dostarczy założonych korzyści marketingowych i biznesowych. Sam format wyróżnia się kreatywnym podejściem oraz ciekawym językiem, który jest zrozumiały dla masowego konsumenta. Nowe hasło „To wszystko dla Ciebie” należy, mimo wszystko (biorąc pod uwagę jego warstwę emocji konsumenckich), ocenić pozytywnie. Dobrze wpisuje się w nową platformę komunikacji, w spójny sposób zamyka kompozycję komunikacyjną formatu i prosty sposób podsumowuje postać Napoleona oraz samej marki Carrefour - roli jaką ma pełnić w życiu konsumenta. Tylko czy to wystarczy żeby pchnąć markę do przodu?

Bo duży minus, który niestety trzeba postawić Carrefour to czas wprowadzania kluczowych komunikatów do świadomości konsumentów. Główna konkurencja już dawno przeszła drogę, którą podąża teraz Napoleon.

Najniższe ceny oraz jakość do dwa kluczowe aspekty w komunikacji kategorii sklepowej. W 2016 roku każdy ma dobrą jakość w dobrej cenie. Dobrej, czyli niekoniecznie najniższej. Gdyż smart shopper, który jest dominującym trendem na naszym rynku szuka pieniędzy dobrze wydanych.

Część konkurencji, szczególnie Lidl i Biedronka, odrobiła te lekcje na ocenę celującą i jest już kilka kroków dalej niż Carrefour, a niska cena i wysoka jakość jest na trwałe zakorzeniona w głowach konsumentów. Komunikacja Lidla wybiega daleko ponad cenę i jakość a dotyka innych wartości, które również są istotne w zmieniającym się w polskim społeczeństwie podejściu do zakupów a szczególnie kulinariów. Natomiast niska cena i wysoka jakość to coś co po prostu musi być w komunikacji, jest absolutną podstawą.

  • gość 2016-03-24 22:26:12

    "Biedronka przywdziała szaty prawdziwego Polaka", a cóż to za polszczyzna?



    Reklama jest debilna tak czy owak, a co do polskości, to sama nazwa Carrefoura przypomina o narodowości twórców.

  • Świtezianka 2016-03-17 21:09:33

    Napoleon za sprawą niejakiej p. Walewskiej jest przecież nasz, polski. Poza tym jesteśmy obywatelami świata, więc czepiać się nie będziemy ;)

  • Ja 2016-03-17 20:27:59

    Ani słowa o Tesco i ich bardzo dobrych kampanii, trzecia największa sieć w Polsce a o niej ani słowa i to nagminnie ją pomijacie, dziwne to.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane