Carrefour: W Polsce może powstać nawet 2 tys. sklepów Globi

www.portalspozywczy.pl 26 sierpnia 2013 16:38

Sklepów Globi działa obecnie na rynku ponad 60. Jednak jak szacuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska docelowo w Polsce może powstać nawet do 2 tys. sklepów pod logo Globi.

Globi to nie jest typowa franczyza. Zakłada raczej dość luźny związek między detalistą, a dystrybutorem, czyli Carrefour. Można powiedzieć, że ten koncept został stworzony na potrzeby partnerów, którzy chcą coś zrobić ze swoimi sklepami, ale nie są gotowi na mocniejsze związanie się z nami umową franczyzową - taką jak podpisują franczyzobiorcy Carrefour Express - lub po prostu ich sklepy nie pasują do konceptu pełnej franczyzy - wyjaśnia serwisowi www.portalspozywczy.pl Francois Vincent.
Jak wyjaśnia przedstawiciel francuskiej sieci, Globi był pomyślany jako koncept wiejski, jednak później okazało się, że doskonale może także funkcjonować w miastach. - Koncept powstał na potrzeby naszych partnerów z tzw. GS-ów, którzy decydowali się na uruchomienie placówek Carrefour Express, a jednocześnie nie mieli co zrobić ze sklepami, które nie wpisywały się w ten koncept - tłumaczy szef franczyzy Carrefour w Polsce.
I dodaje: - Koncept Globi działa od lutego ubiegłego roku, a my ciągle pracujemy nad dopracowaniem jego koncepcji. Myślę, że prace zakończymy do końca tego roku, wtedy "produkt" pod szyldem Globi, będzie w 100 proc. spełniał oczekiwania nasze i naszych partnerów.
Jak wyjaśnia przedstawiciel sieci Carrefour, koncept Globi jest skierowany do właścicieli sklepów, którzy nie mają kapitału na inwestycje, nie mają rozwiązań informatycznych, a ich potencjał rozwoju jest ograniczony, za to dobrze spełniają swoją funkcję w danej lokalizacji i mają duże grono klientów z okolicznych wsi.
- W Polsce 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, a to oznacza, że tego typu sklepu mają rację bytu. Jeśli więc dostarczymy takiej placówce nowoczesne narzędzia sprzedaży, damy dobry, dopasowany do klienta asortyment, to stworzymy odpowiedni biznes model dla tego typu sklepów. W przypadku Globi musimy dać bardzo proste i skuteczne narzędzia, odpowiednie dla sklepu na wsi oraz dostęp do produktów marki Carrefour - tłumaczy w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Francois Vincent.
Według przedstawiciela sieci Carrefour potencjał dla Globi w Polsce jest ogromny. - Obecnie działa w Polsce ok. 120 tys. sklepów, w tym ponad 35 tys. o powierzchni sprzedaży powyżej 50 mkw. Koncepty Globi i Carrefour Express mieszczą się w zakresie tych 35 tys. sklepów. Moim zdaniem jest szansa na około 2 tys. sklepów Globi w Polsce.
I dodaje: - Trudno mi jednak powiedzieć, w jakim okresie mogłyby one powstać, to zależy od tempa koncentracji rynku handlowego, a także od tego, jak Carrefour będzie inwestował w rozwój na polskim rynku, w tym od priorytetów i realizowanej przez naszą sieć strategii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • -jacie 2013-08-26 18:03:09

    Wkrótce każdy Polak będzie miał swój sklep spożywczy. Hurra.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.