Carrefour we współpracy z FM Logistic optymalizuje łańcuch dostaw

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 21:22

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, firmą Carrefour, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe. To już kolejny tego typu projekt, realizowany przez FM Logistic wspólnie z klientem.

W ramach projektu, realizowanego wspólnie z Carrefour, w drugiej połowie 2017 roku odbyły się spotkania i warsztaty podczas których 33 osoby: pracownicy obu firm na co dzień realizujący procesy dostaw towarów w magazynach, sklepach oraz w działach planowania i obsługi klienta, poddali analizie procesy pod kątem występujących strat w procesach. W ten sposób wyodrębniono 325 przypadków marnotrastw zachodzących w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie operatora logistycznego jak i podczas transportu, dostaw do sklepów, aż po rozłożenie towarów na sklepowych półkach.

Kolejnym etapem była ocena procesów pod kątem powtarzalności problemów, a także selekcji przypadków marnotrastw biorąc pod uwagę ich stopień trudności oraz potencjalne korzyści jakie można osiągnąć po ich zlikwidowaniu. Na tej podstawie możliwe było przygotowanie rekomendacji dla pierwszych projektów zmian w najważniejszych procesach. Zarządy obu firm FM już zatwierdziły ich listę co pozwoli na rozpoczęcie prac drożeniowych. Ich efekty będą znane pod koniec roku.

- Dzięki analizie z zastosowaniem narzędzia Lean Management możemy zoptymalizować nasz łańcuch dostaw i wszystkie procesy zachodzące na poszczególnych jego etapach. To bardzo cenne warsztaty dla wszystkich pracujących w logistyce, które pomagają w ograniczeniu marntorastwa, co jest jednym z priorytetów sieci Carrefour – powiedział Sebastian Kawecki, dyrektor Supply Chain w Carrefour Polska.

Zajęcia Lean Management z Carrefour były już kolejnymi warsztatami, przygotowanymi i zrealizowanymi dla klientów FM Logistic. Jednym z ich podstawowych celów jest zbudowanie wspólnych zespołów pracowników, którzy wspólnie czuwają nad wdrożeniem procesów usprawniających zarówno po stronie dostawcy usług logistycznych jak i po stronie klientów. W przypadku projektu realizowanego dla Carrefour określone cele warsztatu zostały osiągnięte: zaprezentowano pracownikom klienta metodologię Lean Management, opracowano projekty usprawniające usługi od strony kosztowej i jakościowej, zbudowano zespół pracowników z obu firm, którzy wspólnie pracują nad wdrożeniem wypracowanych propozycji usprawnień.

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych i zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 630 tys. mkw. powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.