Carrefour we współpracy z FM Logistic optymalizuje łańcuch dostaw

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 21:22

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, firmą Carrefour, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe. To już kolejny tego typu projekt, realizowany przez FM Logistic wspólnie z klientem.

W ramach projektu, realizowanego wspólnie z Carrefour, w drugiej połowie 2017 roku odbyły się spotkania i warsztaty podczas których 33 osoby: pracownicy obu firm na co dzień realizujący procesy dostaw towarów w magazynach, sklepach oraz w działach planowania i obsługi klienta, poddali analizie procesy pod kątem występujących strat w procesach. W ten sposób wyodrębniono 325 przypadków marnotrastw zachodzących w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie operatora logistycznego jak i podczas transportu, dostaw do sklepów, aż po rozłożenie towarów na sklepowych półkach.

Kolejnym etapem była ocena procesów pod kątem powtarzalności problemów, a także selekcji przypadków marnotrastw biorąc pod uwagę ich stopień trudności oraz potencjalne korzyści jakie można osiągnąć po ich zlikwidowaniu. Na tej podstawie możliwe było przygotowanie rekomendacji dla pierwszych projektów zmian w najważniejszych procesach. Zarządy obu firm FM już zatwierdziły ich listę co pozwoli na rozpoczęcie prac drożeniowych. Ich efekty będą znane pod koniec roku.

- Dzięki analizie z zastosowaniem narzędzia Lean Management możemy zoptymalizować nasz łańcuch dostaw i wszystkie procesy zachodzące na poszczególnych jego etapach. To bardzo cenne warsztaty dla wszystkich pracujących w logistyce, które pomagają w ograniczeniu marntorastwa, co jest jednym z priorytetów sieci Carrefour – powiedział Sebastian Kawecki, dyrektor Supply Chain w Carrefour Polska.

Zajęcia Lean Management z Carrefour były już kolejnymi warsztatami, przygotowanymi i zrealizowanymi dla klientów FM Logistic. Jednym z ich podstawowych celów jest zbudowanie wspólnych zespołów pracowników, którzy wspólnie czuwają nad wdrożeniem procesów usprawniających zarówno po stronie dostawcy usług logistycznych jak i po stronie klientów. W przypadku projektu realizowanego dla Carrefour określone cele warsztatu zostały osiągnięte: zaprezentowano pracownikom klienta metodologię Lean Management, opracowano projekty usprawniające usługi od strony kosztowej i jakościowej, zbudowano zespół pracowników z obu firm, którzy wspólnie pracują nad wdrożeniem wypracowanych propozycji usprawnień.

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych i zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 630 tys. mkw. powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane